08/03/2018

1.620 persones assisteixen en aquest curs a les Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran

La xifra de participants s'ha estabilitzat en els dos últims cursos. Els responsables d'aquestes aules de la URV es van reunir el dia 7 de març al campus Catalunya

A la foto, els responsables de les aules juntament amb el rector i els membres de la URV implicats a les aules.

En aquest curs 2017-18 els alumnes de les Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran són 1620 a tota la demarcació de Tarragona, a les 24 aules existents. En el curs passat, van ser 1.647 distribuïts en 23 aules, que enguany han sumat la nova Aula d’Alcover. La xifra total d’alumnes s’ha estabilitzat, doncs, en els dos últims anys.

Aquestes xifres es van conèixer en la reunió anual de coordinació, a la qual van assistir una vintena de responsables de les Aules de la Gent Gran de la URV a Tarragona, el vicerector d’Universitat i Societat Jordi Tous, la coordinadora de la URV de les Aules, Anna Isabel Serra, i rector de la URV Josep Anton Ferré, que va assistir a l’inici de la trobada. L’ordre del dia era  d’informació general, balanç del curs passat, reflexió sobre el curs actual, i informació de propostes per la creació de noves Aules de la Gent Gran.

La reunió de coordinació va tenir lloc a la sala de juntes del campus Catalunya.
Nous projectes

A la reunió es va informar de la creació d’una nova plataforma virtual a la URV per gestionar les Aules de la Gent Gran, que faciliti a les Aules la gestió de l’elecció, cada any, dels temes a tractar i dels professors disponibles per impartir-los, entre altres funcions. El projecte Etheria, en el qual estan implicades cinc universitats de la Xarxa Vives (Universitat d’Andorra, UB, UdL, UJI i URV), consisteix a crear un curs sobre el Patrimoni de la Humanitat que s’impartirà un 50% presencialment i un 50% en línia, per a la gent gran. També es va informar d’un pla pilot a la URV d’un projecte de recuperació de la memòria històrica a partir de les vivències dels alumnes de les aules, en el qual participarien estudiants de Comunicació.

Les Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran a Tarragona estan plenament consolidades, en el seu objectiu d’acostar el coneixement a la gent gran. En el curs passat, es van poder escoltar 456 conferències. Cada Aula escull el programa del curs lliurament, segons els interessos expressats pels alumnes. Segons Anna Isabel Serra, els temes més demandats per part dels alumnes van ser sobre Història de la Música, Història de l’Art, Història i sobretot la contemporània, la Literatura i els que fan referència a la Salut. A la reunió es van destacar diferents treballs realitzats per membres de les Aules, com el llibre Records d’escola: la memòria emocional de la nostra infància, de M. Teresa Mariné de Cambrils, o la presència de les Aules a publicacions com Estudis de Constantí  (n. 33, 2017, Ajuntament de Constantí).

L’Aula Tastet, o primer pas per sondejar si cal crear una nova aula en un nou lloc, suposa que s’organitza una primera activitat per comprovar-ne la resposta. Actualment, La Selva del Camp i el Consell Comarcal de l’Alt Camp s’han interessat a participar. “En contacte amb el territori, observem que la URV està molt arrelada i que creix la demanda de conferències per part del professorat”, diu la coordinadora de les Aules. La inauguració del curs 2018-19, acte que es fa de manera rotatòria, està previst a Valls.