16/11/2018

El Campus Extens fa deu anys a Valls, la Sénia i Santa Coloma de Queralt

L'aniversari se celebra amb la representació teatral "Els darrers dies de la Catalunya republicana", d’Antoni Rovira i Virgili

Un moment de la representació de l'obra "Els darrers dies de la Catalunya republicana" al Teatre Principal de Valls. Foto: Ajuntament de Valls.

L’obra Els darrers dies de la Catalunya republicana, d’Antoni Rovira i Virgili, s’ha representat a Santa Coloma de Queralt i Valls i aquesta tarda es farà a la Sénia amb motiu de la celebració dels deu anys del Campus Extens en aquests municipis. Avui 16 de novembre l’espectacle es podrà veure a l’Auditori del Centre Obrer de la Sénia a les 19 h.

Platea del Teatre Principal de Valls durant la representació de “Els darers dies de la Catalunya republicana”, d’Antoni Rovira i Virgili, el 9 de novembre. Foto: Ajuntament de Valls.

Durant el transcurs de l’obra, Rovira i Virgili narra, en primera persona, el viatge sense retorn que va fer amb la seva família i diverses personalitats polítiques i culturals fins a França. L’espectacle és un diàleg entre el personatge d’Antoni Rovira i Virgili i un violoncel·lista que s’expressa amb el seu instrument.

L’adaptació del text original de Rovira i Virgili, del mateix títol, l’ha fet Jordi Hervàs, actor de l’obra. La direcció escènica és de Marc Hervàs, la música d’Edmon Bosch i l’atrezzo, d’Irene Santos.

A través del Campus Extens, la universitat està present en punts estratègics del territori per contribuir al seu progrés econòmic i social, amb el suport econòmic de la Diputació de Tarragona des de l’inici i, més recentment, també de Banco Santander i la col·laboració de l’Institut Ramon Muntaner en la posada en marxa d’algunes seus des dels centres d’estudis locals. Les primeres seus del Campus Extens es van obrir fa onze anys i la implantació física actual del Campus Extens la constitueixen una xarxa de 18 seus en 13 municipis.