13/06/2016

110 persones es presenten als exàmens oficials de llengua xinesa que acull la URV

L'Institut Confuci ha acreditat la Universitat com l'únic centre examinador de la província de Tarragona, i aquest any és el primer que es realitzen aquestes proves, que fins ara només es feien a Barcelona i a Girona i que han tingut lloc l'11 de juny al campus Catalunya. Al setembre comencen els cursos de xinès que ofereix la Universitat

Les proves de l'any passat van ser les primeres realitzades a la URV.

Unes 110 persones, entre nens i adults, s’han presentat als exàmens oficials de suficiència de la llengua xinesa dels nivells 1, 2, 3, 4 i 5 d’HSK (per a majors de 14 anys) i dels nivells 1, 2 i 3 d’YCT (per a menors de 14), que han tingut lloc dissabte 11 de juny al campus Catalunya. Fins ara, aquestes proves, reconegudes oficialment per l’estat xinès, només es podien realitzar a Barcelona i, des de l’any passat, a Girona. A partir d’aquest any, i en el marc de l’acord que la Universitat manté amb l’Institut Confuci de Barcelona des de l’any 2014, la Universitat està acreditada per realitzar aquests exàmens oficials de forma anual.

La coordinadora d’aquestes proves ha estat la professora del programa d’espanyol per a estudiants xinesos i de xinès per a alumnes espanyols de la URV, Zhu Rong Rong. A més, han participat 10 examinadors que exerceixen com a professors de xinès a la demarcació de Tarragona i un membre de l’Institut Confuci que ha supervisat els exàmens.

examenoficialxines16

Cursos de xinès a la Universitat

El Centre de Formació Permanent de la Fundació URV (FURV) ofereix, a través del Centre d’Estudis Hispànics (CEH) de la URV, cursos per a l’aprenentatge de la llengua xinesa i de les seves cultura i costums. Són tres, de diferents nivells en funció del sistema de certificació HSK i del pla curricular internacional d’ensenyament del xinès. Així es pot aprendre pas a pas, de manera que a mesura que es superi cada nivell, es realitza un examen que l’acrediti. Els cursos són molt pràctics i s’assigna una companyia lingüística per a la pràctica d’allò que s’aprèn a classe i sobretot, de la conversa.

S’ofereixen els cursos que corresponen als certificats HSK 1-2 (xinès inicial), HSK3 (xinès bàsic) i HSK4 (xinès). Les classes comencen al setembre i es fan en horari de tarda al campus Catalunya, amb un descompte del 10% per a la comunitat universitària.

Sobre la Fundació Institut Confuci de Barcelona

La Fundació Institut Confuci de Barcelona (FICB) és una entitat sense ànim de lucre constituïda per Casa Àsia, la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universidad de Estudios Extranjeros de Beijing (Xina). Té la finalitat de difondre la llengua i la cultura xineses a Catalunya. Organitza cursos d’ensenyament de l’idioma xinès i de formació de professorat de llengua xinesa, ajuda institucions catalanes en l’ensenyament d’aquesta llengua i programa activitats culturals i acadèmiques relacionades amb la cultura xinesa, entre d’altres.

Més informació:

Cursos de xinès