26/06/2015

120 estudiants de 4t d’ESO i batxillerat de l’Estat participen en la 5ª edició dels Campus Científics d’Estiu

El primer grup de 30 alumnes de batxillerat ja han començat els tallers científics a la URV. En total seran quatre grups de 30 alumnes, que fins el 24 de juliol faran estades d’una setmana per fer una aproximació a la ciència, a la tecnologia i a la innovació a través dels tallers al campus Sescelades i gaudiran també d'activitats culturals i lúdiques

El primer grup de 30 alumnes de primer de batxillerat han començat aquest dilluns els tallers científics a la URV

Per cinquè any consecutiu, la URV participa en l’organització dels Campus Científics d’Estiu, un programa dirigit als estudiants de 4t d’ESO i 1r de batxillerat matriculats en centres escolars espanyols. El programa està impulsat pel Ministeri d’Educació i la FECYT, amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, i hi prenen part universitats de tot l’Estat que pertanyen a 16 Campus d’Excel·lència Internacional.

El diumenge 28 de juny ha arribat a Tarragona el primer grup de 30 alumnes de primer de batxillerat que, durant una setmana, fan un dels tallers que es realitzen al campus Sescelades de Tarragona. Estan guiats per professors universitaris i d’ensenyament secundari, i els tallers són: Energia: passat, present i futur, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ); Química per un món més sostenible, a la Facultat de Química; Prehistòria i evolució humana, a l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES); i TIC-TAC Robot, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) / Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica (DEEEA).

Els estudiants del taller TIC TAC Robot familiaritzant-se amb les peces dels robots que hauran de construir.

Els Campus Científics d’Estiu s’organitzen en quatre torns d’una setmana cadascun i, durant l’estada, els estudiants poden participar en un dels quatre tallers que s’han dissenyat. A més, s’han preparat activitats culturals i lúdiques i visites a empreses relacionades amb l’activitat dels tallers. Els joves viuen en un entorn universitari i d’investigació, convivint entre ells, procedents de tot l’Estat, en un intercanvi cultural i personal molt positiu.

En els dos primers torns són alumnes de primer de batxillerat provinents de centres de secundària de tot l’Estat, i en els dos restants, de 4art d’ESO. Viuen una experiència científica única, perquè treballen en equip i al costat de professors i investigadors que els ajuden a potenciar les seves capacitats. Els alumnes prenen part també en una jornada d’innovació que s’organitza des d’Innovation Hub durant la qual se’ls ensenyen noves maneres d’afrontar i solucionar reptes.

En aquest projecte participen universitats de tot l’Estat que pertanyen a 16 Campus d’Excel·lència Internacional. Per tal d’optar a una de les places disponibles-1.920 en total- els candidats han de tenir una nota mitjana igual o superior a 7,5 en el curs acadèmic 2013-14.

Més informació: