25/06/2019

120 treballadors d’universitats d’arreu del món comparteixen bones pràctiques sobre internacionalització a la URV

Són de 30 universitats de 22 països i assisteixen a la Setmana Internacional i a la conferència final del projecte SUCTI, coordinat per la URV

Participants a la Setmana Internacional de la URV.

El personal de 30 universitats de 22 països d’arreu del món es reuneix aquesta setmana a la URV amb l’objectiu de compartir bones pràctiques sobre internacionalització. El Centre Internacional de la Universitat ha organitzat tres esdeveniments en una setmana: la Setmana Internacional; la trobada del projecte BOOST, que implica universitats armènies, i la conferència final del projecte SUCTI, que coordina la URV i que ha permès formar més de 200 persones sobre internacionalització en universitats europees. La combinació de les tres activitats duran a Tarragona fins a 120 persones de quatre continents diferents entre avui i divendres.

Aquest matí de dimarts ha començat la Setmana Internacional, que se centra en el paper de la comunicació i el màrqueting per implementar la internacionalització a les institucions d’educació superior. La URV presenta la seva pròpia experiència, centrada en la formació com a element clau per a la internacionalització, i s’analitzen els models de les diferents universitats, les seves estructures, funcions i estratègies per treballar la internacionalització.

Benvinguda del vicerector d’internacionalització, John Style, i la directora de Relacions Internacionals, Marina Casals, a la Setmana Internacional per a Personal de les Universitats.

Precisament la formació és el centre del projecte Systemic University Change Towards Internationalization (SUCTI), que coordina la URV i que té set socis més de la Unió Europea. El  dijous 27 de juny es presenten públicament els resultats del model que han implementat les universitats que en formen part i que s’ha demostrat exitós.

Aquesta mateixa setmana també participen de les activitats organitzades pel Centre Internacional les universitats sòcies del projecte BOOST, que té per objectiu fomentar i promoure una major internacionalització de l’Educació Superior d’Armènia mitjançant el desenvolupament de marcs i eines de política nacional i institucional.

A més d’Armènia, es troben a la URV 120 persones procedents d’universitats de Polònia, Ucraïna, Egipte, el Regne Unit, Àustria, Holanda, Marroc, Letònia, Biolorrússia, Indonèsia, Japó, Alemanya, Argentina, Colòmbia, Espanya, França, Romania, Croàcia, Itàlia i la República Txeca.