25/04/2018

Més de 200 escolars participen en activitats al carrer dels estudiants d’Educació Primària

Els estudiants de la Menció Educació Física dissenyen una sèrie de jocs per promoure els hàbits saludables amb motiu del Dia de l'Educació Física al Carrer

El quatre en ratlla dels aliments saludables i no saludables amb els alumnes de l'Escola l'Arrabassada.

“L’educació física és clau per mantenir un estil de vida saludable i educar en valors, encara que no sempre té el reconeixement que tenen altres assignatures”, explica l’estudiant de quart del grau en Educació Primària Pau Martí, que cursa la Menció Educació Física. És un dels 35 estudiants d’aquesta menció que aquest matí de 25 d’abril han dut a la Rambla Nova de Tarragona setze activitats dissenyades per a alumnes de quart de primària amb motiu del Dia de l’Educació Física al Carrer. Més de 200 nens i nenes de set escoles han après quins són els hàbits saludables a seguir en el seu dia a dia a través dels tallers lúdics.

Joc col·laboratiu de pilota amb els alumnes del Col·legi Sant Pau.

Aquest dia tracta de posar en relleu “el paper clau de l’educació física en l’educació per a la salut”, explica el professor Luís Marqués, que, conjuntament amb el també professor de la URV Ignasi Duch, ha supervisat les activitats proposades pels estudiants de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. El projecte, que segueix la metodologia del Programa Aprenentatge Servei, s’ha gestat des de l’inici de curs, quan els estudiants “vam començar a organitzar les activitats i els materials, i hem fet una reunió setmanal de coordinació”, explica Mireia Ruiz, que afegeix que també s’han encarregat de l’organització i logística que implica fer una activitat al carrer amb tants participants.

Els estudiants d’Educació conduint una de les activitats del Dia de l’Educació Física al Carrer.

A través de les setze activitats plantejades, han treballat els diversos temes que han tractat a les assignatures “Activitat física i Salut” i “Hàbits i Estils de vida Saludable” de la Menció Educació Física. Així, per exemple, els escolars han jugat a enfonsar la flota però canviant els vaixells per aliments saludables i no saludables, de manera que guanya aquell equip que més aliments no saludables enfonsi. El mateix eix temàtic es tracta en el quatre en ratlla de l’alimentació saludable, o en la piràmide de l’alimentació. Altres tallers també han permès treballar la cooperació, com per exemple els jocs de relleus, i també el suport vital bàsic, en aquest cas amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tarragona.

A la jornada hi han participat més de 200 alumnes de set centres d’educació primària: l’Escola l’Arrabassada, l’Escola Sant Pere i Sant Pau, el Col·legi Mare Nostrum, el Col·legi El Carme, el Col·legi Les Carmelites i el Col·legi Sant Pau, de Tarragona, i l’Escola Josep Veciana de Perafort.

Els alumnes de l’Escola Josep Veciana de Perafort fent punteria amb una pilota.

És la primera vegada que els estudiants d’Educació celebren el Dia de l’Educació Física al Carrer amb una activitat adreçada a la comunitat, però la idea és valorar-ne el resultat i repetir l’experiència amb els estudiants dels propers cursos, explica Luís Marqués. La jornada ha comptat amb la col·laboració de la pròpia Universitat, el Consell Esportiu del Tarragonès i EsportsURV.