01/02/2016

29 joves treballaran a la URV, amb el Programa de Garantia Juvenil

Amb menys de 30 anys i en situació d’atur, treballaran en suport a la recerca en diferents departaments i serveis de la Universitat. Ara s’incorporen 26 persones, i en total pròximament ho faran fins a 29. El Ministerio de Economía y Competitividad es fa càrrec de l’import per a la contractació

Els joves contractats i els investigadors i responsables de les unitats on treballaran.

L’acollida dels joves s’ha fet el dilluns, 1 de febrer a l’edifici N-5 del campus Sescelades. Els han donat la benvinguda Josepa Gallofré, cap del Servei de Recursos Humans de la URV, i Ignasi Salvadó, cap de l’àrea d’Investigació, Transferència i Innovació de la URV. A continuació han seguit unes sessions de presentació de la Universitat sobre aquells aspectes que els és útil conèixer per a la seva feina, i han signat els contractes laborals.

Els nois i les noies, de menys de 30 anys i en situació d’atur, amb titulació universitària i de formació professional, han aconseguit un contracte laboral en pràctiques a temps complet durant dos anys, per fer suport a la recerca a diferents departaments i serveis de la Universitat. La retribució anual bruta és d’entre 17.000 i 22.000 euros, en funció de la plaça. Estaran treballant amb grups de recerca dels departaments de Bioquímica i Biotecnologia, de Ciències Mèdiques Bàsiques, d’Economia, d’Enginyeria Mecànica, de Dret Públic, de Química Analítica i Química Orgànica, i d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques. Altres treballaran a la Càtedra d’Habitatge i a la de Universitat i Regió del Coneixement, al Servei de Recursos Científics i Tècnics o en unitats de gestió de la recerca.

Per optar a aquestes ofertes laborals, s’han hagut de registrar al Sistema de Garantia Juvenil (Ministerio de Empleo y Seguridad Social). Quan als requisits, era necessari que, a més d’estar a l’atur, no estessin rebent cap acció formativa ni educativa; que tinguin la nacionalitat espanyola, siguin de la Unió Europea residents a Espanya, o estrangers amb permís de residència i treball. La Garantia Juvenil és una iniciativa a nivell europeu per reduir l’atur juvenil.

La URV va optar a oferir aquestes places en una convocatòria d’ajuts del Pla Estatal d’Investigació Científica i Tècnica i d’Innovació 2013-16, i rebrà més d’un milió d’euros del Ministeri d’Economia i Competitivitat per a la contractació. L’objectiu és inserir joves a l’atur en el mercat laboral i formar-los en el suport a la recerca.