23/03/2015

94 alumnes participen en les III Olimpíades de Geografia a la URV

Els estudiants de secundària fan la prova el dilluns, 23 de març a la Facultat de Turisme i Geografia de Vila-seca. Les Olimpíades volen promoure l'interès pels estudis de Geografia

Les III Olímpiades de Geografia de Tarragona es fan a partir de les 9,30 h. a la Facultat de Turisme i Geografia (FTG), a Vila-seca. Enguany el nombre d’inscrits, 94, és superior al d’edicions anteriors, i provenen de 16 centres d’ensenyament de la demarcació de Tarragona.

Es tracta d’un concurs organitzat pel Col·legi de Geògrafs d’Espanya, que a l’Estat ha arribat a la 6ª edició, que premia els estudiants que demostrin un millor coneixement dels continguts de la matèria de Geografia de Batxillerat. Les Olimpíades, a més de promoure l’interès pels estudis de geografia, volen apropar la universitat, els centres de secundària i els professionals de l’ensenyament, de secundària i d’universitat.

La prova dura 1 hora, de 10 a 11 h. Després els joves fan una visita guiada al centre, i hi ha una xerrada sobre les activitats professionals del geògraf a càrrec d’un representant del Col·legi de Geògrafs. A continuació es presenta el grau de Geografia i Ordenació del Territori que imparteix la URV a la FTG. Es lliuren els diplomes acreditatius de premis als tres guanyadors de la fase local, que participaran a la segona fase o VI Olimpíada de Geografia d’Espanya, del 17 al 19 d’abril a València.

A la demarcació organitza les Olimpíades el Departament de Geografia de la URV. Teniu més informació aquí