06/02/2020

“A cullerades” és la imatge guanyadora del concurs de la Càtedra de Desenvolupament Sostenible DOW/URV

El premi s'ha lliurat durant les XIII Jornades sobre Química Verda, que aquest any han tractat el paper de la química en l'alimentació

Al centre de la imatge la foto guanyadora de l’autora Míriam Salas; la segona guanyadora, Roser Urgell, a l'esquerra, amb la seva foto, i Paula Sarlé, que ha quedat en tercer lloc, amb la fotografia també premiada.

El lliurament dels premis del XIè Concurs de Fotografia que cada any convoca la Catèdra de Desenvolupament Sostenible DOW-URV va tenir lloc aquest dimarts, en el marc de la inauguració de les XIII Jornades de Química Verda organitzades per la Facultat de Química de la URV. El lema d’enguany, tant del concurs com de les jornades, era “El paper de la Química a l’alimentació”. En aquesta edició del concurs s’ha convidat a reflexionar sobre l’alimentació en la societat actual.

L’acte d’inauguració va comptar amb la conferència “Els insectes, nous ingredients per al  disseny de productes alimentaris” que va anar a càrrec de Sílvia de Lamo,  investigadora del Departament d’Enginyeria Química de la URV.

La ponent Sílvia de Lamo impartint la conferència inaugural de les XIII Jornades sobre Química Verda.

Durant la jornada es va fer l’entrega de premis del concurs de fotografia. Míriam Salas va guanyar el concurs amb la fotografia “A cullerades”. La segona obra guanyadora va ser “Connexions”, de Roser Urgell, i la tercera, “La química del vi”, de Paula Sarlé. El lliurament dels premis va comptar amb Yolanda Cesteros, degana de la Facultat de Química; Òscar Saladié, director de la Càtedra DOW/URV de Desenvolupament Sostenible i professor del Departament de Geografia; José Manuel Muro, de Dow Chemical Tarragona, i Joan Güixens, de Güixens Fotografia El Vendrell. Els premis, en metàl·lic, eren de 250 euros per a la guanyadora; de 125 per a la segona classificada, i de 75 per a la tercera, juntament amb un diploma acreditatiu.

Els concursos de fotografia de la Càtedra DOW/URV de Desenvolupament Sostenible estan dirigits a alumnes, PAS i PDI per estimular reflexionar sobre la sostenibilitat de l’entorn, les activitats humanes i els hàbits a partir de la fotografia. La Càtedra la van crear l’any 2005 l’empresa Dow Chemical Ibèrica i la Universitat Rovira i Virgili, i té com a missió generalitzar i socialitzar el coneixement en l’àmbit de la sostenibilitat.

Les XIII Jornades sobre Química Verda d’enguany han tingut lloc els lloc els dies 30 de gener i 4 i 6 de febrer a la Facultat de Química. Aquest dijous se celebra el darrer acte, un taller en què es desxifren les etiquetes dels aliments.