04/07/2016

A la Universitat en dissabte, per aprendre física i matemàtiques de nivell avançat

Prop de vuitanta joves de primer i de segon curs de batxillerat han acabat el curs del programa “Talent Jove”, un programa formatiu de física i matemàtiques en què s'ofereixen coneixements avançats sobre matèries científiques a joves de 1r i de 2n de batxillerat amb bones capacitats acadèmiques. Els de segon de batxillerat han culminat els dos anys del curs, mentre que els de primer continuaran l’any vinent

Cloenda Talent Jove 2016

Són joves d’arreu de les comarques tarragonines que han dedicat els dissabtes al matí d’aquest curs a anar a formar-se a la URV. Aquí i durant tres hores, professors de secundària i investigadors de la URV els han fet classes avançades matemàtiques i física. Formen part del programa Talent Jove, un programa d’alta exigència formativa i científica que els ofereix coneixements de nivell superior al programa escolar de batxillerat

Aquest dissabte 2 de juliol, s’han lliurat els diplomes als 40 alumnes de segon de batxillerat que han acabat el segon any de formació. La cloenda del curs ha consistit amb una conferència del director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE), Domènec Puig, sobre aspectes relacionats amb les investigacions que es duen a terme a l’Escola sobre els programes de diagnosi per la imatge. L’acte de graduació s’ha fet a l’Aula Magna del campus Catalunya amb la presència del responsable del programa, el catedràtic de Física Aplicada Francesc Díaz,  i els professors universitaris que han impartit el curs, Carles Barberà i Jaume Masons. També hi ha participat la professora Mònica Orpí, de l’Institut Torredembarra.

d'esquerra a dreta la professora de secundària Mònica Orpí, el coordinador del curs Francesc Díaz, i el director de l'ETSE Domènec Puig.
D’esquerra a dreta la professora de secundària Mònica Orpí, el coordinador del curs Francesc Díaz, i el director de l’ETSE Domènec Puig.

Els alumnes que prenen part en aquesta experiència superat una prova de nivell en física i matemàtiques i tenen qualificacions iguals o superiors a 8,5 d’aquestes matèries de 4rt d’ESO. Són alumnes molt motivats en aquestes matèries i el que es busca és millorar el seu rendiment amb l’assoliment del nivell formatiu que s’aconsegueix en el batxillerat internacional, que és el que s’ha pres com a referent. També es busca estimular la vocació per la recerca.