07/03/2019

Abiel Teixidó, Xavier Viejo i Pau Altuna, els millors classificats a l’Olimpíada de Química

En aquesta 32a edició, han participat 29 estudiants de batxillerat a la Facultat de Química de la URV

Les proves van tenir lloc a l'aula 001 de la Facultat de Química.

Els alumnes amb millor puntuació a la seu de Tarragona van ser, per aquest ordre, Abiel Teixidó, de l’INS Gabriel Ferrater i Soler de Reus (que també es va classificar en l’Olimpíada de Biologia), i Xavier Viejo  i Pau Altuna, els dos de l’INS Antoni Martí i Franquès de Tarragona. La Facultat de Química de la URV va acollir la prova local, que es va realitzar dimecres 6 de març a la tarda. A les proves gairebé hi va participar una trentena de nois i noies de batxillerat de diversos centres de les comarques tarragonines, de Tarragona, Reus, Valls i Alcover.

La iniciativa de l’Olimpíada de Química té com a objectiu estimular i implicar els estudiants de segon curs de batxillerat en l’àmbit de la Química, una de les ciències més presents a les comarques tarragonines. Els alumnes han de preparar un temari que inclou tot 1r i part de 2n de batxillerat. La prova és tipus test i inclou tant qüestions teòriques com relacionades amb pràctiques de laboratori. Per als alumnes amb millor nota se’ls valora el desenvolupament escrit d’un tema.

Els premis de la fase local es lliuraran coincidint amb la festivitat de Sant Albert Magne (el 15 de novembre), a la Universitat de Barcelona.

Els alumnes classificats accediran a l’Olimpíada estatal de Química, que tindrà lloc a Santander els dies 10-12 de maig; i els millors podran participar a l’Olimpíada Internacional de Química, que tindrà lloc a París (França) els dies 21-30 de juny, i a l’Olimpíada Iberoamericana de Química, que es farà a Oporto (Portugal) els dies 7-15 de setembre.