27/02/2015

Acomplerts en més d’un 60% els objectius de la Tercera Missió previstos per a l’any 2017

S'han acomplert 2/3 dels objectius fixats en el Pla de la Tercera Missió a materialitzar fins al 2017, d'acord amb l'Informe presentat al Consell de Govern de dijous, 26 de febrer. A la sessió s'ha aprovat la creació del centre de recerca CECOS, Centre d’Estudis sobre Conflictes Socials

En el Consell de Govern s’ha presentat l’Informe de Tercera Missió del curs 2013-2014 de la URV, que integra les actuacions per impulsar el desenvolupament territorial, des dels vessants sociocultural i socioeconòmic.

L’Informe repassa les actuacions realitzades en sis àmbits: difusió cultural i del coneixement; comunitat universitària i acció social, internacionalització; sistema d’innovació territorial, i transferència de coneixement i de tecnologia. Destaquen els 1.500 alumnes que han passat per les Aules de la Gent Gran, les 232 persones de la comunitat universitària implicades en accions de voluntariat (més del doble que quatre anys enrere) i les 477 hores que s’han dedicat a accions socials des del Programa Aprenentatge i Servei.

Pel que fa a la internacionalització es va accentuar la presència de la URV com a universitat model en quatre publicacions de la Comissió Europea i de l’OCDE. També es van ressaltar les 235 activitats que han arribat a més de 10.000 persones a través de les Antenes del Coneixement i la Innovació i, pel que fa a la transferència de coneixement i  tecnologia , es va subratllar els més de 2.000 alumnes que el 2013 seguien activitats de formació continua i formació a mida ofertes pel Centre de Formació Permanent. (CFP-FURV). Aquest és el  segon informe de la sèrie de documents que, després del de Formació, anualment es presentaran al Consell de Govern.

A la sessió també s’ha aprovat la creació d’un nou centre de recerca, el CECOS, Centre d’Estudis sobre Conflictes Socials, un centre interdisciplinari format per 35 investigadors. S’ha renovat el contracte programa amb el Centre d’Estudis de Dret ambiental de Tarragona (CEDAT) que agrupa investigadors de la URV i d’altres universitats espanyoles.

Pel que fa a la resta de punts, s’ha informat de l’elaboració del pla director per a la reestructuració de l’oferta docent de grau, màster i doctorat, que haurà de tenir en compte el Reial Decret 43/2015, de 2 de febrer, que obre la possibilitat de fer graus amb 180 crèdits a més a més dels actuals de 240 crèdits. El document es presentarà en el Claustre del mes de maig  per tal que, junt amb els plans estratègics de cada centre,  completi l’estratègia de reestructuració de l’oferta docent de la URV.

El Consell de Govern es va adherir al Manifest en Defensa de les Millores Ferroviàries a Tarragona.