24/05/2016

Acord per vincular ESIC Business & Marketing School a la URV

Un conveni signat aquesta setmana obre la porta que ESIC Barcelona imparteixi un títol oficial de màrqueting com a centre adscrit a la URV. Inicialment serà un centre vinculat i la Universitat reconeixerà com a títol propi aquest ensenyament que imparteix. En el futur, el professorat de l'escola de negocis podrà completar la seva formació a la URV

El rector de la URV Josep Anton Ferré (el primer per l’esquerra), amb el director general d’ESIC Business & Marketing School, Simón Reyes.

El rector de la URV Josep Anton Ferré i el director general d’ESIC Business & Marketing School, Simón Reyes, han signat aquesta setmana un conveni amb l’objectiu que la seu de Barcelona d’aquesta escola de negocis esdevingui un centre adscrit de la URV. Inicialment, serà un centre vinculat i la Universitat reconeixerà com a títol propi l’ensenyament en màrqueting que imparteix ESIC. L’acte es va celebrar al Rectorat, a Tarragona.

Així doncs, amb la signatura d’aquest conveni es donen els primers passos per assolir l’adscripció d’ESIC a la URV. Com a centre vinculat, iniciarà els tràmits perquè la Generalitat de Catalunya, mitjançant un decret, l’adscrigui a la URV i s’homologui el títol de màrqueting, fet que més endavant es podria aplicar a altres ensenyaments d’ESIC. També es pretén establir els mecanismes necessaris perquè el professorat de l’escola de negocis pugui completar la seva formació amb els màsters universitaris i un programa de doctorat de la URV.

ESIC és una entitat que es dedica a impartir títols propis i d’ensenyaments oficials de grau per a formar professionals capaços de crear empreses i organitzacions o d’exercir en elles, amb responsabilitat i eficàcia, un treball directiu o tècnic, en qualsevol nivell jeràrquic i en qualsevol de les àrees d’activitat de l’empresa, incidint en el camp del màrqueting tant a nivell nacional com internacional.

El rector Josep Anton Ferré ha manifestat que aquest conveni “és una oportunitat per a la URV de col·laborar amb un centre de reconegut prestigi en l’àmbit del màrqueting, i també obre la porta a una major presència de la URV a la ciutat de Barcelona”.

ESIC fa 11 anys que va entrar a Catalunya i en els diferents territoris de l’Estat on té campus ha teixit aliances amb diverses universitats. És centre adscrit de la Universidad Rey Juan Carlos (Madrid), la Universidad Miguel Hernández (València) i la Universidad San Jorge (Saragossa). “Anys després de la nostra implantació a Catalunya i com a conseqüència del fort creixement de l’escola ESIC, es va fixar en la URV per ser una universitat “jove”, però molt dinàmica i ben posicionada a diversos rànquings mundials”, ha destacat el director general d’ESIC a Catalunya, Eduard Prats, que va assistir a l’acte de signatura del conveni. També ha incidit en el fet que la URV “té un model territorial descentralitzat, semblant al d’ESIC i està acostumada a teixir aliances amb altres centres”.

Eduardo Gómez, Simón Reyes i Eduard Prats d’ESIC; i Josep Anton Ferré i Antoni Terceño de la URV.
D’esquerra a dreta, Eduardo Gómez, que al juny substituirà en el càrrec  Simón Reyes; el rector de la URV Josep Anton Ferré; el director general d’ESIC, Simón Reyes; el degà de la Facultat d’Economia i Empresa Antoni Terceño, i el director general d’ESIC Catalunya Eduard Prats.

El director general d’ESIC, Simón Reyes, ha remarcat que “l’acord beneficia ambdues institucions. Per una banda, la URV tindrà un campus adscrit a la ciutat de Barcelona, a només cent quilòmetres de Tarragona, i de l’altra, ESIC a Catalunya es convertirà en un campus adscrit a una universitat de referència i això permetrà continuar desplegant el creixement d’ESIC”. Simón Reyes també ha remarcat el fet que la URV estigui “molt ben inserida en l’entorn empresarial del territori que l’acull”.

Un darrer motiu de l’acord entre ESIC i URV, i que ha estat clau per impulsar-lo, és que el director general d’ESIC Catalunya, Eduard Prats, és nascut a Reus i està connectat al territori. Així que va explorar i defensar des del primer moment aquest acord “conscient que reforçarà ambdues institucions”, ha subratllat.