30/03/2017

Alice Dien: “Ens hem divertit a més d’aprendre i tot això en un dels entorns més bonics del planeta”

Aquesta estudiant de 4rt curs d’Enginyeria Agroalimentària va participar a l’International Student Conference on Global Citizenship a Indonèsia

L’estudiant de la URV (a l'esquerra) amb una companya, durant la seva visita a Bali.

Alice Dien, estudiant d’Enginyeria Agroalimentària de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), va prendre part el passat mes de gener juntament amb nou estudiants més de la Universitat, a l’International Student Conference on Global Citizenship, organitzada per la Universitas Katolik Parahyangan (UNPAR) de Bandung (Indonèsia). La temàtica de la Conferència d’aquest any era “Water, food and energy nexus: Striving for a better future” i es va fer a l’illa de Bali.

• Explica’ns què vau anar a fer a Bali tu i els teus companys…

A la Conferència van participar 86 estudiants, la majoria indonesis, però també d’altres nacionalitats com ara japonesos, xinesos, americans, danesos, suecs, coreans i fins a 24 nacionalitats diferents. L’objectiu era conscienciar els participants de la importància de promoure el desenvolupament sostenible davant de l’augment que la població mundial ha experimentat els últims anys, basant l’estudi en la temàtica de l’agricultura, que representa el principal i més important nexe d’unió entre aigua, aliments i energia. Tots aquests temes es van tractar a través de seminaris de professors de diferents universitats com ara: Malmö (Suècia), James Madison (EUA), UNPAR (Indonèsia) o Flinders (Austràlia) així com en debats entre els participants de la conferència i activitats en grups de treball. A més, vam realitzar visites a diferents llocs d’interès com ara el museu Subak, on ens van mostrar el funcionament del sistema d’irrigació dels camps d’arròs de Bali, un sistema únic al món que funciona de manera natural; els temples Uluwatu i Ulun Danu Beratan, el parc cultural Garuda Wisnu Kencana, així com el poble BIRU (Biogas Rumah) que es caracteritza per obtenir energia exclusivament a través del biogàs.

• Com et vas assabentar de la possibilitat de participar-hi?

A principi de curs vaig rebre un correu electrònic de l’International Center de la URV on animaven als estudiants a presentar-se com a candidats per participar a la conferència. A més, teníem la possibilitat de demanar la beca I-networks que cobria les despeses de viatge, allotjament i inscripció a la conferència. Quan vaig veure la temàtica d’aquest any i totes les facilitats que s’oferien, no vaig dubtar ni un moment en presentar-me com a candidata i vaig resultar ser una de les deu persones seleccionades.

• Què és el que més t’ha agradat de l’experiència?

No sabria què destacar-ne perquè realment tot ha estat perfecte. Els companys de la URV han fet aquest viatge encara més especial, ja que vam congeniar de seguida i vam tenir molta complicitat. Els organitzadors i els participants indonesis han estat molt amables amb nosaltres, ens han ajudat amb tot el que han pogut i s’han preocupat de fer aquesta experiència única i amb una organització excel·lent; hem adquirit una visió global del nexe entre aigua, aliments i energia i cadascú l’ha pogut integrar al seu àmbit d’estudi. Ens hem divertit a més d’aprendre i tot això en un dels entorns més bonics del planeta!

• Quins beneficis has tret a nivell personal i acadèmic de participar en una trobada com aquesta?

A nivell personal, ha estat una experiència molt enriquidora. Al grau d’Enginyeria Agroalimentària tractem tots els temes relacionats amb la gestió i valorització de residus, tècniques d’eficiència energètica i d’estalvi d’aigua entre d’altres, però no arribem a veure l’impacte que això pot arribar a tenir. La conferència m’ha permès tenir una visió global de tots aquests conceptes, i veure la importància i repercussió que té el que un país decideix a nivell ambiental sobre la resta del món. Sento una gran admiració per les persones que dediquen la seva carrera professional a buscar mesures per preservar el medi ambient i ralentitzar el canvi climàtic, tot i haver-hi gent que avui en dia encara creu que no són temes d’importància perquè realment no són conscients de tots els canvis o problemes que comporten. No sé encara en què centraré la meva vida professional, però sí sé que faci el que faci sempre tindré present el medi ambient i la sostenibilitat.