08/03/2018

Estudiants del grau de Pedagogia de la URV col·laboren amb el projecte mEduTarraco

Més de 700 alumnes de primària i secundària han conegut Tarragona mitjançant aquest projecte que fusiona la tecnologia mòbil i la georeferenciació

Més de 700 alumnes de 18 centres de primària i secundària de les comarques tarragonines han participat en el projecte mEduTarraco  que s’ha fet aquest dijous, 8 de març. Es tracta d’una iniciativa perquè coneguin la ciutat de Tarragona mitjançant la tecnologia mòbil i la georeferenciació. Gràcies a aquesta experiència, aprenen a utilitzar les tecnologies mòbils, i descobreixen els indrets més característics de Tarragona a través d’activitats didàctiques.

L’activitat l’organitza el Departament d’Ensenyament de la Generalitat i entre d’altres hi  col·labora la Universitat Rovira i Virgili.  Alumnes del Departament de Pedagogia de la Universitat, coordinats pel responsable d’Ensenyament dels graus d’Educació Infantil i Primària del Campus de les Terres de l’Ebre, Josep Holgado, han acompanyat els grups durant el matí per facilitar que l’activitat es desenvolupi correctament.

Es tracta d’un projecte col·laboratiu, multicompetencial i interdisciplinar de georeferenciació i tecnologia mòbil adreçat a l’alumnat de cicle superior de primària, a secundària i a batxillerat, amb l’objectiu de que els alumnes de les comarques tarragonines coneguin Tarragona, aprenguin a moure’s i descobrir-la així com engrescar-los a trobar indrets pràcticament desconeguts de la ciutat.

El projecte és una iniciativa dels Serveis Territorials d’Ensenyament de Tarragona, que es desenvolupa en el marc del Mobile History Map (MHM) del programa mSchools. El MHM es basa en la creació col·lectiva de continguts geolocalitzats mitjançant l’ús de tecnologia mòbil.

L’activitat, es presenta en forma de joc. Els alumnes participants, es desplacen per l’itinerari que aplega els punts d’interès de la ciutat que figuren als mapes, que l’organització haurà fet arribar prèviament als centres educatius. El fil conductor dels itineraris és una història relacionada amb la ciutat creada pels estudiants que hi participen. Els punts fan referència a monuments, espais industrials, culturals o de lleure de Tarragona i en arribar-hi hauran de dur a terme diferents accions i activitats didàctiques competencials per aconseguir les diferents vinyetes de la història, convertida en còmic.