24/04/2019

Alumnes de secundària es posen a prova amb dos concursos sobre El Quixot i la llengua castellana

És la primera vegada que s'organitza la competició per preparar els exàmens de les PAU i promoure el grau de Llengua i Literatura Hispàniques. Se suma a la lectura multilingüe del Quixot amb èxit de participants

Alumnes de cinc instituts de secundària durant el Quixotest, una competició sobre coneixements de El Quixot, de Miguel de Cervantes.

Més d’un centenar d’alumnes de segon de batxillerat comproven entre avui i demà com de preparats estan per superar els exàmens de literatura castellana i de llengua i literatura castellana de la Selectivitat. Per posar-los a prova, els responsables del grau de Llengua i Literatura Hispàniques de la URV han organitzat per primera vegada dos concursos: un sobre El Quixot, que s’ha fet aquest matí, i un altre sobre llengua, que es farà demà. Els que avui han respost més preguntes correctament sobre l’obra de Cervantes han estat Cai Jiayuan, de l’INS Ramon Barbat i Miracle de Vila-seca, amb un 83% de respostes encertades ; Maria Ruiz Ortí, de l’INS Ramon Berenguer IV d’Amposta, en segon lloc, i Guillem Trilla Vilà, de l’INS Martí l’Humà de Montblanc, en tercer lloc, tots dos amb el 73% de respostes encertades.

La idea de celebrar aquestes competicions sorgeix de la necessitat expressada pels propis professors de Batxillerat per disposar de recursos per preparar les matèries de llengua i literatura de la Prova d’Accés a la Universitat (PAU). 31 estudiants de tota la demarcació han participat en el Quixotest avui i 113 més ho faran demà en el Linguatest, on s’hi trobaran 30 preguntes sobre semàntica, lèxic, sintaxi, morfologia i ortografia. Es tracta de fer-ho a contra-rellotge, ja que només tenen 30 minuts, i la rapidesa és un factor de desempat en cas que dos o més estudiants obtinguin el mateix nombre de respostes correctes. El premi és una tauleta digital per als tres vencedors de cada concurs.

Els dos concursos se sumen a la iniciativa de la lectura multilingüe del Quixot, que enguany compleix cinc anys amb èxit de convocatòria. 40 estudiants de 7 centres de secundària, i també universitaris, especialment procedents d’altres països, llegeixen durant dues hores el primer capítol de la novel·la tres dies després de l’aniversari de la mort de Miguel de Cervantes. Es tracta d’una “celebració de la cultura i el multiculturalisme”, ha explicat María Herrera, professora del Departament de Filologies Romàniques, durant la presentació.

Inici de la cinquena edició de la lectura multilingüe del Quixot al campus Catalunya.

Són activitats que formen part de la programació de la Setmana de les Humanitats que impulsa la Facultat de Lletres de la URV per donar a conèixer els estudis i fer arribar el coneixement que es genera a la Universitat als alumnes de secundària.