31/01/2017

Ana Montemayor: “El que més valoro de ser mentora és que m’ha fet créixer com a persona”

Entrevistem Ana Montemayor, estudiant del Campus de Terres de l’Ebre i integrant del programa Mentors URV, destinat a garantir la correcta i ràpida integració de l’estudiantat internacional a la seva arribada a la URV. Com molts altres mentors, l’Ana recomanaria l’experiència

Ana Montemayor
  • Com et vas assabentar del programa Mentor i per què et va interessar participar-hi?

Em  vaig assabentar del programa Mentor a través d’un correu electrònic que enviaren abans de començar el curs i vaig decidir apuntar-me com a mentora, perquè em va semblar un projecte molt interessant que em permetia conèixer gent d’altres països, fer noves amistats, veure com funciona el món de les beques de mobilitat i que a més, és una activitat reconeguda amb 1 crèdit AUR.

• Quin tipus de tasca desenvolupa el mentor o mentora URV?

Són les persones que ajuden els estudiants que venen d’altres països a orientar-se durant els primers dies. Les diferents tasques que realitzen són: contactar amb el buddy  (estudiant mentoritzat) per veure si té algun dubte, si té allotjament per al període que estarà, si sap com arribar a la ciutat… També, ajudar-lo si tenen algun problema o necessiten alguna cosa durant la seva estada i ajudar-los a relacionar-se i integrar-se a la ciutat i a la universitat.

• Quant de temps dura la mentoria?

Hi ha dues possibilitats en quant a la duració de la mentoria, que poden ser: un semestre acadèmic o un curs sencer. Al passar el primer semestre, el Centre Internacional de la URV es posa en contacte amb tots els mentors que han exercit durant el primer quadrimestre per veure si volen continuar sent mentors i envia un correu a tots els alumnes de la universitat per si algú vol començar a ser-ho.

• Què és el que més valores d’aquesta experiència?

El que més valoro d’aquesta experiència és que m’ha fet créixer com a persona, conèixer a molts amics, descobrir nous llocs, noves cultures i adonar-me de les diferències que hi ha entre altres països i el nostre, tant positives com negatives.  També he après a desenvolupar-me millor en altres llengües i he pogut observar com s’adapten altres alumnes a un país que no és el seu i crec que això em servirà molt si en un futur vaig a algun país per a molt de temps.

• Recomanaries als altres estudiants de la URV ser mentors?

Sí, és una experiència molt agradable, divertida i obre molt la ment, ja que et permet comparar diferents països, diferents personalitats de persones i diferents caràcters.

A més, penso que és una bona manera d’aprendre com funcionen les beques de mobilitat per a les persones que pensen anar a algun altre país durant algun temps. I és una molt bona forma d’aprendre a desenvolupar-se en una altra llengua.