15/02/2016

Andrea Vides, Irene Martos i Àlex Moncusí, de l’ETSEQ, guanyadors del premi Work Experience de Grau

Els estudiants de secundària han rebut com a premi el pagament de la matrícula de primer curs del grau d'Enginyeria Química i d'Enginyeria Mecànica, respectivament. Els guardons es van lliurar el 10 de febrer a l'ETSEQ, que impulsa aquest programa des de l'any 2013

Els premiats Andrea Vides, Irene Martos i Àlex Moncusí.

Andrea Vides i Irene Martos han començat aquest curs 2015-16 el grau d’Enginyeria Química a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química. Àlex Moncusí ha iniciat el d’Enginyeria Mecànica; tots tres ho han pogut fer amb la matrícula pagada, gràcies als premis Work Experience de Grau, que l’ETSEQ de la URV atorga per quart any consecutiu. El premi del grau d’Enginyeria Agroalimentària ha quedat desert enguany.

Els premis Work Experience de Grau es van lliurar el 10 de febrer en un acte en què van participar Josep Bonet, director de l’ETSEQ; Manel Vallès, director del Departament d’Enginyeria Mecànica; Josep Font, director del Departament d’Enginyeria Química i Ricard Garcia, coordinador del primer curs d’Enginyeria Química.

Durant l’acte, Mireia Trepat i Miquel Antolín, ex alumnes de l’ETSEQ i del Màster en Enginyeria Química, van explicar la seva experiència en la creació de l’empresa de cosmètica natural Freshly Cosmetics, que ha estat un dels projectes guanyadors a la darrera edició dels premis que atorga el Consell Social a les millors idees emprenedores.

L’expedient acadèmic de l’estudiant o les preguntes que prèviament havien respost a un qüestionari són algunes de les variables que el jurat va valorar dels candidats -que s’hi havien d’inscriure a través d’Internet- a l’hora de triar els guanyadors.

El programa Work Experience també fomenta la col·laboració amb les empreses través de la convocatòria dels premis que paguen als guanyadors la matrícula dels diferents màsters que es cursen a l’ETSEQ i que s’aniran lliurant en les properes setmanes. SCA, Technip, Basf, Basf Sonnatrac ProppaChem, Messer, BSP, Clariant i Dow Chemical són les empreses que aquest any col·laboren amb el programa.

Atracció de talent

Procurar una formació integral dels estudiants, atreure talent, facilitar l’ocupabilitat i acostar els estudis a l’àmbit laboral són alguns dels objectius del programa Work Experience, que l’ETSEQ va impulsar l’any 2013 i que ja ha aconseguit la complicitat de diverses companyies.

El programa potencia la relació universitat-empresa, i atorga premis econòmics al talent que permetin cobrir les despeses de matrícula del primer curs dels graus i dels diferents màsters que s’imparteixen a l’Escola. La iniciativa, adreçada als joves que vulguin cursar aquests estudis, ha tingut una acollida excel·lent entre les empreses col·laboradores, i dóna visibilitat al mètode docent que fa que l’ETSEQ tingui una de les taxes d’ocupabilitat més altes: un 85% dels estudiants troben feina el primer any.

En aquesta quarta edició, el programa Work Experience compta amb premis econòmics d’uns 2.500 euros per poder pagar les taxes de matrícula de graus. A més, ofereix vuit premis per cursar diferents màsters, els alumnes dels quals també tenen l’oportunitat de fer pràctiques a les empreses col·laboradores.

Més informació sobre el programa Work Experience, aquí.