19/11/2018

Elena Lázaro, Imane Nassiri i Anna Arnanz guanyen els Premis de Recerca en Química

Durant l’acte de lliurament els Big Van Ciencia han portat a l’Aula Magna l’espectacle Los Monólogos Científicos más gamberros

Imatge de les premiades amb els membres de la taula que ha presidit el lliurament dels guardons i les tutores i tutors.

La 20a edició dels Premi de Recerca en Química que atorga la Facultat de Química de la URV als estudiants de tercer i quart d’ESO i batxillerat s’han lliurat aquest divendres 16 de novembre. Són uns premis que tenen l’objectiu de fomentar la vocació investigadora i científica i que reben el patrocini de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT).

S’han lliurat premis a tres treballs. El primer premi ha estat pel treball “Energia solar aplicada a l’obtenció de productes químics” d’Elena Lázaro, alumna del Col·legi Aura de la Canonja. L’autora ha rebut 1.000 euros i el centre 800. El segon premi ha estat pel treball “La química en una tassa de te” d’Imane Nassiri de l’Institut Josep Tapiró de Reus. Aquest segon premi estava valorat amb 600 euros per l’autora i 400 euros per l’institut. I el tercer premi s’ha atorgat a Anna Arnanz, de l’Institut Martí l’Humà de Montblanc, pel seu treball “Aigua o H2O? Anàlisi d’aigües de la Conca de Barberà. En aquest cas l’autora del treball va rebre 300 euros i el centre 200.

Durant l’acte es van reconèixer les  guanyadores i la resta dels qui es van presentar.

Aquests premis han estat pioners a les comarques tarragonines en reconèixer i estimular els treballs de recerca de l’ensenyament secundari amb l’objectiu de fomentar la vocació investigadora i científica d’estudiants de 2n de batxillerat que han desenvolupat un treball de recerca en l’àmbit de la química. Al llarg d’aquests 20 anys de premis, s’han presentat prop de 300 treballs de recerca per part d’estudiants de 75 centres d’ensenyament secundari, un 77% dels quals localitzats a les comarques tarragonines, un 13 % a la demarcació de Barcelona, un 8% a Lleida i un 2% a Girona.

Imatge de l’espectacle de monòlegs científics dels Big Van Ciencia.

Durant l’acte, que es va fer a l’Aula Magna del campus Catalunya, els monologuistes científics Big Van Ciencia van portar a escena els seus monòlegs científics en què barregen ciència i humor. Des de 2013 expliquen la ciència més puntera d’una forma assequible i divertida. Ho fan humanitzant la ciència a través del joc, per tractar no només contingut científic, sinó també igualtat de gènere, reptes a què s’enfronta la ciència o pensament crític per a la construcció d’una societat basada en el coneixement.

El lliurament dels premis, que s’ha fet a l’Aula Magna del campus Catalunya, ha anat a càrrec de la Rectora de la URV, María José Figueras, el president de l’AEQT, Josep Francesc Font, i la degana de la Facultat de Química, Yolanda Cesteros.