17/12/2019

Antoni Pigrau és reelegit degà de la Facultat de Ciències Jurídiques

Es proposa estudiar l'oferta conjunta d'ensenyaments amb altres universitats, homogeneïtzar els criteris de qualitat de les diferents titulacions, millorar la comunicació amb els estudiants i reformar el programa de doctorat de Dret

Antoni Pigrau és degà de la Facultat de Ciències Jurídiques.

Antoni Pigrau renova per quatre anys més el seu mandat com a degà de la Facultat de Ciències Jurídiques, després que el 16 de desembre fos reelegit per la Junta de Facultat per 21 vots a favor i 4 en blanc.

A més de Pigrau, integren l’equip deganal Àngels Galiana, vicedegana; Diana Marín, secretària; Aitana de la Varga, responsable de l’ensenyament de Dret; Catalina Jordi, responsable de l’ensenyament de Relacions Laborals i Ocupació, i Victòria Forns, responsable de l’ensenyament de Treball Social.

Antoni Pigrau és professor i investigador a la URV des de 1992, catedràtic des del 96, director del Centre d’Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) i coordinador del Grup de Recerca Consolidat de la Generalitat de Catalunya “Territori, Ciutadania i Sostenibilitat”. És també membre del European Environmental Law Forum Advisory Board i del Advisory Board de la Xarxa Business, Conflict and Human Rights. És membre del Tribunal Permanent dels Pobles. Ha estat membre de la Junta de Govern de l’Institut Internacional Català per la Pau (ICIP), per designació del Parlament de Catalunya. Les seves línies de recerca se centren en justícia ambiental, Drets Humans i medi ambient, empreses i Drets Humans, dret internacional del medi ambient, dret internacional humanitari i dret internacional penal. Ha participat i dirigit en nombrosos projectes de recerca amb finançament competitiu de la Generalitat, l’Estat i la Unió Europea.

El programa per als propers anys inclou, entre d’altres accions, establir criteris comuns pel que fa a la qualitat docent i a l’avaluació de les titulacions de grau de la Facultat, reformar el Pla d’estudis del Grau de Relacions Laborals i Ocupació per reforçar el component pràctic, estudiar el potencial dels graus i postgraus i les possibilitats de màsters conjunts amb altres universitats. També fomentar la mobilitat i reformar el programa de doctorat de Dret.

A més a més, a nivell administratiu es pretén reduir els tràmits per agilitzar els procediments. També es defensa el reconeixement adequat de l’activitat docent, la normalització de l’elecció de delegats dels estudiants, i establir espais de comunicació amb els estudiants, intensificar el Programa d’Aprenentatge Servei, potenciar la celebració de congressos des de la Facultat, i fer un seguiment especial de la reforma de l’Estatut de la URV.