09/03/2015

Antoni Pigrau, vicepresident de l’Institut Català Internacional per la Pau

Antoni Pigrau ha estat nomenat vicepresident de l'Institut Català Internacional per la Pau, per part de la Junta de Govern de la qual forma part. L'Institut és pioner a l'Estat espanyol en promoure la cultura de la pau, i la recerca científica i l'assessorament de les administracions en aquest àmbit

L’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP) va nèixer al 2007 de la Generalitat de Catalunya, responent a la demanda del moviment català de la pau, de l’Estatut i del mandat de la Llei de Foment de la Pau.

El catedràtic de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals de la URV és membre de la Junta de Govern de l’Institut des de l’any 2008. L’ICIP el dirigeix Rafael Grasa, professor de Relacions Internacionals de la UAB.

L’Institut, a més de promoure la cultura de la pau, la recerca científica i l’assessorament de les administracions en aquest àmbit, forma experts en resolució de conflictes i dóna suport a entitats i moviments socials.

La Junta, el màxim òrgan de govern, direccció i administració de l’ICIP, està format per cinc membres escollits per Parlament, entre els quals Antoni Pigrau, i tres membres designats pel govern. El professor de la URV va ser reelegit l’any 2014 com a membre de la Junta, per cinc anys més. La designació com a vicepresident es va fer al novembre passat, i el DOG el va publicar el 23 de gener.

El professor Antoni Pigrau exerceix la docència a la Facultat de Ciències Jurídiques. És director del Centre de Recerca en Dret Ambiental (CEDAT) i dirigeix la “Revista Catalana de Dret Ambiental (RCDA), fruit de la col·laboració de la URV i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. Membre del Tribunal Permanent dels Pobles (TPP), a la URV ha estat membre del Consell de Direcció, com a secretari general i com a vicerector de diferents àrees, i corresponsable de la Comissió URV Solidària.

Per ser membre de la Junta s’ha de comptar amb un prestigi reconegut com a persona experta o estar vinculada a la societat civil organitzada en l’àmbit de la pau, amb experiència en la recerca, el dret internacional públic, les relacions internacionals, la resolució no violenta de conflictes, el foment de la pau i el respecte a la democràcia i els drets humans. Teniu més informació sobre l’Institut aquí