04/06/2015

Aprovats els criteris per la revisió de l’oferta de titulacions de la URV

El Claustre estableix el marc perquè facultats i escoles concretin una oferta d'estudis amb futur que aprovarà a la sessió de novembre de 2015 i és previst que es comenci a aplicar el curs 2016-17

Imatge general del Claustre
La reunió del Claustre es va celebrar al rectorat el dijous 4 de juny

El Claustre de la URV celebrat el dijous 4 de juny ha aprovat els criteris per la revisió de les titulacions de grau, màster i doctorat que ofereix la Universitat. Ara les Facultats i Escoles hauran de revisar la seva oferta i, d’acord amb aquests criteris, i fer una proposta de futur que es concretarà en el claustre de novembre de 2015. En tot cas els nous títols que en resultin d’aquest procés no es podran programar abans del curs 2016-17.

El rector, Josep Anton Ferré, ha plantejat l’objectiu de programar nous títols diferenciats dels que ja ofereixen altres universitats i, en el cas dels màsters, atreure a la URV estudiants que han fet el grau en altres universitats. “Es tracta de fer una oferta més interessant pels estudiants” ha insistit el rector. I ha posat com exemples en positiu el màster de Nutrició i Metabolisme, amb una forta atracció d’estudiants d’Amèrica Llatina, o el d’Enginyeria Química amb una bona penetració a tot l’Estat.

La URV està en bona posició

Justament un dels punts que Josep Anton Ferré ha destacat del seu informe anual al claustre ha estat la conveniència d’augmentar el nombre d’estudiants de màster, i ha fixat l’objectiu de doblar-los, dels actuals mil a dos mil. Tenim una “oferta que cal revisar críticament”, ha dit, i tot i que en la preinscripció oberta enguany hi ha més demanda que l’any anterior, el rector ha insistit en què es desactivaran aquells estudis sense prou d’estudiants.

El rector, Josep Anton Ferré
Josep Anton Ferré ha presentat les dades del curs.

L’informe anual del rector indica que la URV està en una bona posició general i destaca les bones dades en àmbits com la producció científica o la matrícula de estudiants estrangers als programes de doctorat. El document presentat al claustre recull els informes d’RDI 2014 i els de Formació, Tercera Missió i Eficàcia i Eficiència en l’ús dels Recursos presentats prèviament al Consell de Govern.

Destaca d’aquest últim informe que per primer cop s’han calculat els indicadors de despesa per estudiant (7.471 €), despesa per titulat (36.346 €), despesa per tesi doctoral (38.879 €) i despesa per article científic publicat en revistes internacionals de referència (51.939 €). Indicadors que el rector ha explicat que resisteixen molt bé la comparació amb els costos d’altres sistemes universitaris i de recerca. En aquest últim cas Josep Anton Ferré ha destacat que “som molt eficients si ens comparem amb altres sistemes universitaris que disposen  de molts més recursos”.

URV Solidària

En la mateixa sessió del claustre el vicerector d’Universitat i Societat, Jordi Tous, ha presentat l’nforme de la Comissió URV Solidària. Ha fet un repàs de les principals activitats de sensibilització de la comunitat universitària i de la societat de l’entorn, de formació i capacitació tècnica, els programes i projectes de cooperació específicament universitària, els projectes d’acció social i accions diverses. Destaquen per la seva repercussió pública i social la II Cursa Solidària, celebrada el 19 d’abril, el projecte “Horts socials a la Universitat Rovira i Virgili: l’educació ambiental per la innovació social”, l’acció d’emergència humanitària al terratrèmol de Nepal 2015, amb l’ONG Unitat Canina de Rescat i Salvament K-9 de Creixell.

Més informació:

Informe del rector al Claustre 2015 (PDF)