Notes de premsa 25/07/2019

Arturo Frediani és el nou director de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura

Es proposa consolidar el centre entre els millors de l'Estat i que sigui un laboratori d'arquitectura i urbanisme de referència

Arturo Frediani és el nou director de l'Escola d'Arquitectura.

Arturo Frediani és el nou director de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSA), després que fos escollit per la junta de centre el 23 de juliol. Dels 15 vots emesos, 7 van ser per a Frediani, 6 per a Guillermo Zuaznabar, 1 vot en blanc i 1 nul. Substitueix en la direcció del centre Josep Bertran, que va assumir les funcions accidentalment després de Pau de Solà-Morales.

Frediani és professor de Projectes i Urbanisme des de l’any de fundació de l’escola, el 2005, arquitecte i doctor en arquitectura per la UPC i membre del Centre de Recerca Urbana del Camp. La seva obra com a arquitecte i urbanista ha estat premiada en diverses ocasions amb els premis FAD i la Biennal d’Arquitectura Espanyola, i exposada, entre d’altres, als museus d’arquitectura d’Alemana (DAM), França (Cité de l’Architecture) i Suècia (ArkDes), així com també a la Universitat de Harvard i a la Biennal de Venècia. És també un activista compromès contra l’especulació immobiliària a la costa catalana.

Per al mandat que comença, es proposa consolidar l’Escola d’Arquitectura entre els millors de l’Estat i convertir-la en laboratori d’arquitectura i urbanisme de referència. Per fer-ho, incidirà en la docència, la transferència i l’estructura organitzativa.

Pel que fa a la docència, Frediani vol iniciar un debat intern de renovació per fer-la més transversal, aprofundir en les activitats que s’han convertit en característiques de l’ETSA i ampliar l’oferta. Així com també vol actualitzar el pla d’estudis i incorporar un programa de postgrau. Un altre dels objectius és reforçar els llaços amb l’entorn a través de la transferència als ajuntaments de la zona. Per últim, també vol treballar per a la internacionalització del centre i la seva integració en xarxes d’escoles emergents i d’escoles de referència.

Pel que fa a l’organització, l’objectiu és revertir el desequilibri de gènere i avançar cap a la paritat a mesura que es contracti nou professorat. També es treballarà per incorporar personal permanent arquitecte a la junta de l’escola per assolir la constitució de departament.

Print Friendly, PDF & Email