03/06/2016

Atorgat el IV premi Messer al disseny d’una planta per Lego a estudiants d’Enginyeria Química

El premi atorgat per Messer Ibèrica de Gases S.A. es dóna al millor Avantprojecte integrador de 2n curs del grau d'Enginyeria Química, que enguany tenia com a tema el disseny d'una planta que satisfés les necessitats de matèria primera de l'empresa LEGO per sostenibilitzar el seu producte. Hi ha equip guanyador i equip amb accèssit

Aquests són els estudiants de l'equip guanyador del premi Messer 2015-16.

El premi atorgat per Messer Ibèrica S.A. en el curs 2015/16, en la seva 4a edició, ha estat per l’equip d’estudiants n.6 format per: Lídia Aliana, Samuel Escuain, Ona Fernández, Ferran Fortuny, Albert Miquel, Pedro José Molina i Albert Recedillas Mulero, que ha estat el líder. El seu projecte ha estat: “Disseny d’una planta d’acrilonitril”. Tots han rebut un diploma acreditatiu i una calculadora científica.

S’ha donat un accèssit, per la qualitat del seu treball, a l’equip n. 4 integrat per: Inass Ait, Belén Antón, Zhixin Chen, Pilar Fernández, Christian García, Ignasi Marcos, Joel Vallet i Xavier Gómara, que ha estat el líder. El treball l’han titulat: “Planta de producció d’acrilonitril”.

Els premis han estat pels millors Avantprojectes integradors de 2n curs del Grau d’Enginyeria Química, que enguany proposava com a tema a treballar el disseny d’una planta que satisfés les necessitats de matèria primera de l’empresa LEGO per sostenibilitzar el seu producte. L’acrilonitril s’utilitza com a matèria primera per a la fabricació de joguines. El treball s’emmarca en l’assignatura Processos i Productes Químics (PPQ).

Aquest és l'equip guanyador de l'accèssit al premi Messer 2015-16.
Aquest és l’equip guanyador de l’accèssit al premi Messer 2015-16.

Els estudiants han defensat el seu projecte davant el jurat, format per docents de l’Escola i tècnics de Messer. Per atorgar el premi, ha tingut en compte la valoració global de la memòria final presentada; la profunditat i rellevància de la secció dedicada a les necessitats dels gasos industrials a la planta, i el nivell de la presentació i de la defensa pública realitzades de l’avantprojecte.

L’acte de lliurament ha tingut lloc el dijous, 2 de juny a la tarda en un acte que ha tingut lloc a la sala de graus de l Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), al campus Sescelades. Han estat presents Josep Bonet, director de l’ETSEQ; Rubén Folgado, director tècnic de Messer; Xavier Farriol, delegat del rector de la URV d’Organització i Recursos i Teresa Pallarès, directora general de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT).

A més del patrocini d’aquest premi, ja al llarg de quatre edicions, Messer Ibèrica de Gasos col·labora també amb l’Escola atorgant el premi Work Experience ETSEQ-Messer al millor estudiant que inicia el màster en Enginyeria Química, consistent en l’import de la matrícula de 1r curs i l’estada en pràctiques a l’empresa.

Sobre Messer

Messer Ibérica de Gases S.A.U. fabrica, comercialitza i distribueix gasos industrials, medicinals i alimentaris. Aquesta filial de la multinacional alemanya Messer, de capital familiar, va ser fundada l’any 1970. La seva seu principal està ubicada al complex químic de Tarragona, on disposa de dos plantes de fraccionament d’aire i una xarxa de gasoductes per subministrar com a empresa de servei a les empreses químiques i petroquímiques de la zona.

Messer compta per a la comercialització de gasos comprimits amb una àmplia xarxa de distribuïdors i centres propis de distribució a tota la Península Ibèrica. Les plantes d’envasat de gasos estan ubicades a Tarragona i Alacant. L’empresa subministra a clients de múltiples sectors com la química, metal·lúrgia, la de fabricació de ceràmica i vidre, la indústria alimentària, la indústria tècnica mediambiental, la farmacèutica, al sector de la sanitat i a laboratoris.