06/03/2019

Azeem Tariq guanya la quarta edició del Premi Work Experience Messer – ETSEQ

Consisteix en l’import de la matrícula del primer curs del màster d’Enginyeria Química de la URV. Farà una estada a la planta de Messer, on realitzarà el projecte final de màster sobre un problema industrial real

El Premi Work Experience Messer – ETSEQ va néixer el 2015 sobre la base d’un conveni signat entre Messer Ibèrica i la URV amb l’objectiu d’impulsar els estudis d’enginyeria química i, al mateix temps, reconèixer i fomentar el talent en aquest camp. Amb aquesta finalitat Messer finança, amb aquest premi, la matrícula del màster de l’estudiant premiat, i supervisa el seu projecte que consistirà en l’optimització de processos en la producció d’hidrogen. També li ofereix la possibilitat de realitzar les seves pràctiques en les plantes de la companyia situades al parc químic de Tarragona. Durant el lliurament del premi, el guardonat Azeem Tariq, natural de Pakistan, ha agraït a Messer que li ofereixi aquesta oportunitat que li permetrà adquirir coneixements pràctics en el sector.

El premi forma part d’un ampli conveni de col·laboració entre el fabricant de gasos industrials i la Universitat Rovira i Virgili. El lliurament del Premi Work Experience Messer – ETSEQ s’ha fet aquest dimarts al Rectorat de la URV en un acte presidit pel vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement, Francesc Medina; el director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ),  Josep Bonet; i el director tècnic de Messer Ibèrica, Rubén Folgado.

El premiat ha agraït el premi i ha parlat de quins són els seus interessos de recerca en l’àmbit de l’empresa.

Tant Josep Bonet com Francesc Medina han coincidit a destacar que l’estreta col·laboració entre la universitat i les empreses són de gran valor per a la formació dels estudiants. Les empreses s’impliquen en aquesta formació i, com a futurs ocupadors, marquen el camí. En aquest sentit, agraeixen l’estreta col·laboració de Messer amb la universitat, iniciada l’any 2013, i l’esforç de la companyia de promoure aquest premi.

Bonet ha subratllat que el premiat és un dels primers internacionals que cursa el Màster d’enginyeria química a l’ETSEQ. La URV s’està convertint “en un referent en aquest camp a nivell mundial” i, de fet, els estudis de màster en enginyeria química, que es realitzen en anglès, atreuen cada vegada més estudiants estrangers.

Per la seva banda, Rubén Folgado qualifica les pràctiques que ofereix l’empresa com un càsting que permet transformar el talent per a obtenir “rendiment i bons resultats” tant per a l’empresa com per als estudiants. Messer, que es troba actualment en un procés d’expansió, tant en els mercats d’Àsia com d’Amèrica, ofereix oportunitats a joves professionals tant de l’àmbit local com global.