24/01/2017

Begoña Muguerza, nova cap del Departament de Bioquímica i Biotecnologia

Aquesta professora ha rebut 39 vots a favor i un en blanc, en la sessió d'elecció celebrada el dia 18 de gener, i el mandat és de quatre anys. Substitueix en el càrrec el professor Gerard Pujadas

A la sessió d’elecció han participat 40 persones, de les 71 que componen el Consell de Departament de Bioquímica i Biotecnologia. Amb la professora Begoña Muguerza continua com a secretària del Departament la professora Cristina Reguant. El professor Gerard Pujadas ha estat quatre anys al front del Departament.

La nova cap del Departament és llicenciada en Ciències Biològiques i doctora en Ciències  per la Universitat de Navarra. Professora agregada, imparteix docència a la URV des del 2010, en els ensenyaments de Grau de Bioquímica i Biologia Molecular, Grau de Biotecnologia, Doble Grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia Molecular i en el Màster en Nutrició i Metabolisme, del qual ha estat coordinadora des de 2016 fins el moment actual.

Previ a la seva incorporació a la URV, ha treballat més de 13 anys com a responsable de Projectes de R + D + I en 3 empreses alimentàries internacionals. Té gran experiència en estudis clínics i preclínics sobre els efectes beneficiosos d’ingredients i aliments funcionals, i el desenvolupament de nous ingredients alimentaris. La seva recerca actual està centrada en l’estudi dels efectes saludables de compostos dels aliments sobre malalties metabòliques. Té més de 50 publicacions en revistes internacionals d’alt impacte i 7 patents. Ha participat en 33 projectes de R + D finançats en Convocatòries públiques (Investigador Principal en 8 d’ells) i en 26 contractes de col·laboració signats amb empreses alimentàries (investigador principal en 7 d’ells). També ha participat en Comitès Científics Internacionals de 3 companyies d’alimentació.

Renovació d’altres responsabilitats

En aquest curs 2016-17, s’han renovat altres responsabilitats. El dia 14 de novembre es va escollir John G. Style com a cap de Departament d’Estudis Anglesos i Alemanys, i el dia 11 del mateix mes es va escollir Bernd Theilen com a cap del Centre de Recerca en Economia Industrial i Economia Pública (CREIP). El dia 20 d’octubre,  Josep Font va ser elegit com a cap del Departament d’Enginyeria Química, i el dia 19 del mateix mes la professora Maria Isabel Grácia va ser escollida cap del Departament d’Antropologia, Filosofia i Treball Social.