06/04/2016

Carles Capdevila: “En un món laboral complicat, és moment de ser optimista”

Una actitud positiva per poder-se salvar d’aquest període que ell anomena “d’interregnes”. Una època de canvis per la que cal optimisme, talent, preparació, habilitats comunicatives, estímuls i treball d’artesania. El periodista Carles Capdevila ha omplert aquest dimecres l’Aula Magna de la Facultat d’Economia i Empresa, en un dels actes del Fòrum de l’Ocupació del campus Bellissens, que arriba a la dotzena edició

“Fem que el treball tingui sentit” ha estat és títol amb el que Carles Capdevila ha captat l’atenció del públic que ha omplert l’Aula Magna de la Facultat. Ha relatat, punt per punt, els que considera essencials per fer front al món laboral en aquesta època de canvis històrics, que ell denomina una època  d’interregnes.  Relatant exemples de la seva tasca com a impulsor i director del diari Ara i fent referències també a la seva vida personal, Capdevila ha destacat, per davant de tot, la importància de l’actitud davant dels moments de canvi com els actuals: “Els pessimistes pringuen segur, dels optimistes, algun se’n salva”. L’adaptació als nous moments -“si fas el mateix que sempre, has de tancar”- i el talent, són altres dels punts que ell destaca. Hi ha persones amb molta formació, “però cal gent preparada, que se sàpiga espavilar” apunta. També ha subratllat la necessitat que les persones que volen incorporar-se al mercat laboral estiguin estimulades, i facin les coses bé, “amb artesania”. Finalment dos punts que considera imprescindibles: tenir habilitats comunicatives, en tots els camps, i saber fer relats en positiu: “Les coses es poden explicar de moltes maneres i estem massa acostumats a fer-les negatives”. Un relat positiu canvia la percepció els altres i la pròpia, conclou.

Capdevila ha fet aquesta xerrada com a introducció de la presentació del programa de Garantia Juvenil i del programa Singular Talent, tots dos amb possibilitats laborals per a joves. Han estat alguns dels actes paral·lels de la 12a edició del Fòrum de l’Ocupació que s’ha fet aquest dimecres, 6 d’abril, al campus Bellissens.

18 empreses i institucions presents al Fòrum

El Fòrum de l’Ocupació és el punt de trobada anual entre la comunitat universitària i el sector socioeconòmic de les comarques meridionals. Els estudiants d’últims cursos i els titulats universitaris tenen l’ocasió de rebre informació de primera mà dels responsables de recursos humans de les empreses més importants de l’entorn. Les empreses i entitats participants, per la seva part, tenen l’oportunitat de conèixer la realitat universitària, i comprovar in situ les motivacions i expectatives dels universitaris, explicar els seus processos de selecció i captar candidats.

FòrumOcupacióBellissens-16
Durant tot el matí els estudiants s’han informat de les possibilitats de feina en algun dels 118 estands de la fira.

L’edició de Bellissens està adreçada especialment als ensenyaments amb un perfil de gestió i administració (ciències econòmiques i empresarials, ciències jurídiques i turisme). Les 18 empreses i institucions que han estat presents als estands durant el matí, estan interessades en aquests perfils.

D’altra banda, s’han organitzat activitats paral·leles d’entrada lliure, com presentacions d’empresa o tallers per afrontar un procés de selecció.