25/04/2017

Carme Sansa diu i canta Maria Aurèlia Capmany al campus Terres de l’Ebre

L’actriu catalana va actua acompanyada pel músic Jaume Mallofré en un espectacle líric per commemorar els 25 anys de la universitat

Un moment de l'actuació dels dos artistes.

Pels volts de Sant Jordi, l’actriu Carme Sansa va representar el dijous 20 d’abril a l’Aula Magna del campus Terres de l’Ebre l’espectacle líric Carme Sansa diu i canta Maria Aurèlia Capmany, una obra de petit format en el qual Sansa apareix a l’escenari només acompanyada pel músic, actor i actor de doblatge Jaume Mallofré. L’actriu, una de les més reconegudes dins el panorama cultural català,  guardonada amb la Creu Sant Jordi 2004 i amb el Premi Nacional de Teatre 2012, va saber provocar i emocionar el públic, amb textos i fragments de l’extensa obra de Maria Aurèlia Capmany escollits per ella mateixa. “La vaig tenir de professora de literatura i ja com actriu vaig tenir el privilegi de representar obres seues”, va explicar Sansa que veu aquest espectacle com un homenatge a una dona polifacètica a les portes del centenari del seu naixement, que se celebrarà el 2018. Si no saps ser feliç, Macho ibérico o Cartes impertinents van ser algunes de les obres escollides per Sansa per compondre aquest obra híbrida entre el recital, el teatre i l’espectacle musical, que conté una clara reivindicació de la figura de la dona des de la ironia, referències a la repressió franquista i continuats esments als espectacles de la Cova del Drac.

Es tracta d’una activitat organitzada pel Campus Extens de la URV amb la participació de la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català, per commemorar els 25 anys de la URV i que s’està representant als tretze municipis que integren el projecte de Campus Extens: l’Hospitalet de l’Infant, Reus, Tortosa, Torredembarra, Cambrils, Salou, Tarragona, Amposta, Santa Coloma de Queralt, Valls, Móra d’Ebre, La Pobla de Mafumet i la Sénia. En el cas del campus Terres de l’Ebre l’activitat la va coordinar l’Antena Cultural Tortosa de la URV i va servir també per commemorar la Diada de Sant Jordi. “Ens satisfà molt haver portat un espectacle literari d’aquestes característiques protagonitzat per una actriu tan reconeguda com la Carme Sansa al nostre campus. Estic convençuda que els assistents l’han gaudit al màxim”, assenyalava la responsable de l’Antena, Núria Gil.

Maria Aurèlia Capmany (Barcelona, 1918-1991), de qui el proper any es complirà el centenari del seu naixement, va ser novel·lista, dramaturga i assagista, a més d’una destacada figura feminista i antifranquista. Va escriure textos que tractaven de manera molt directa els temes candents de la societat, que ho continuen essent avui.