02/05/2016

Carmen Claver, nomenada membre del consell científic de l’IFP Energies nouvelles

La catedràtica del Departament de Química Física i Inorgànica de la Facultat de Química de la URV, Carmen Claver, ha entrat a formar part del consell científic de l’Institut Públic Francès Energies Nouvelles (IPFEN) del qual fins ara en formava part com a membre del consell assessor. Claver és una dels 15 integrants del consell que es responsabilitza de l’avaluació científica de la recerca que es fa en aquest centre públic

L’IFPEN és un centre públic de recerca, innovació en energia, transport i medi ambient francès des d’on és proporcionen tecnologies eficients, econòmiques, netes i sostenibles per a fer front als desafiaments de la societat davant del canvi climàtic, la diversificació energètica i la gestió de recursos, entre altres. Té un comitè científic que assessora i es fa càrrec de l’avaluació de la recerca que s’hi du a terme i que a partir d’ara tindrà a la catedràtica Carmen Claver com a membre. Claver és l’única científica de l’Estat espanyol que en forma part i ocuparà aquest càrrec durant els propers quatre anys.

El consell científic ofereix una revisió anual del programa d’’R+D de l’IFP Energies nouvelles (IFPEN). També proporciona l’avaluació científica dels equips de recerca i participa en jornades temàtiques en àrees de futur. Claver n’era fins ara membre del consell assessor.

La catedràtica Carmen Claver és des de març del 2009 directora científica del Centre Tecnològic de la Química de Catalunya (CTQ) a Tarragona, un centre contribueix a la millora de la sostenibilitat, la competitivitat, la innovació i el progrés tecnològic per les empreses del sector químic.  També  és membre de “l’Acadèmia Europaea”,  organització científica europea no governamental fundada el 1988.