28/04/2015

Científiques de la URV participen en una xarxa d’investigadors Marie Curie

Les investigadores Gemma Giménez, del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques de la URV, i Sofia Augusto, del Departament d’Enginyeria Química, són membres fundadores del Capítol Marie Curie España-Portugal. Aquesta xarxa territorial, creada dins de l’Associació d’Alumnes Marie Curie (MCAA), pretén posar en contacte científics d’Espanya i de Portugal que gaudeixen o han gaudit d'una beca d’aquestes característiques. La iniciativa està finançada per la Comissió Europea

Primera reunió del consell executiu d'aquesta xarxa, a Barcelona.

L’objectiu del Capítol Marie Curie España-Portugal és definir accions encaminades a promoure i enfortir la ciència europea. Durant aquesta primera assemblea es van definir les prioritats de la plataforma, entre les quals destaquen:

• acollir la cooperació i l’intercanvi d’idees entre estudiants Marie Curie, amb l’objectiu d’identificar sinergies, promoure l’establiment de grups i crear una xarxa d’informació sobre oportunitats de treball, convocatòries i altres notícies d’interès;
  • transmetre impressions a la Comissió Europea sobre les accions Marie Curie, que permetin als estudiants expressar les experiències i preocupacions sobre la realitat científica i sobre el desenvolupament de la seva carrera investigadora;
  • expandir la xarxa d’estudiants Marie Curie atraient nous alumnes i promovent les oportunitats de finançament; i
  • apropar la ciència a la societat mitjançant l’organització d’esdeveniments com el Dia de la Fascinació per la Ciència, que inclourà jornades de portes obertes, tallers científics, xerrades informatives i visites guiades.

Gemma Giménez gaudeix d’una beca Beatriu de Pinós – Marie Curie (cofinançada per l’AGAUR i la Comissió Europea) i Sofia Augusto, d’una Marie Curie Intra-European Fellowship. Ambdues desenvolupen la seva recerca al Grup d’Anàlisi i Gestió Ambiental, a Tarragona. Per a elles, formar part de la xarxa “és una oportunitat d’unir esforços amb investigadors de camps diferents, però amb inquietuds professionals similars”, explica Giménez. “Aquesta plataforma ens permetrà compartir experiències i comunicar-nos amb la Comissió amb més força”, afegeix Augusto.

Gemma Giménez i Sofia Augusto són membres fundadores del Capítol Marie Curie España-Portugal.

La primera reunió d’aquesta xarxa es va celebrar a Barcelona, al Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG), el 26 i 27 de gener. Aquesta trobada va suposar l’inici de les activitats promogudes per la plataforma. Hi van prendre part científics de tota la península de les àrees de Ciències de la Vida, Ambientals, Socials, Química i Enginyeria, entre els quals les dues investigadores de la URV, que són membres fundadores del Capítol.

Giménez i Augusto busquen ara donar a conèixer la plataforma entre el personal de la URV que també gaudeix (o ha gaudit en el passat) d’una beca Marie Curie. Qualsevol investigador en aquestes circumstàncies, que formi part de l’Associació d’Alumnes Marie Curie, pot demanar d’unir-se a la plataforma. Per a rebre’n més informació, es pot visitar el web de l’Associació d’Alumnes Marie Curie o escriure un missatge electrònic a spain-portugal.chapter@mariecuriealumni.eu.