20/10/2015

Clou la 30ª edició dels Campionats de Catalunya Universitaris

La cloenda de la 30ª edició dels campionats universitaris catalans, el dijous 15 d'octubre, ha passat el relleu de la coordinació de la UIC a la UOC, que en serà la responsable en el curs 2015-16. La URV ha quedat com a 6ª universitat en el medaller i s'ha reconegut Karolina Levanaite (handbol) i Gerard Francino (pàdel), entre els esportistes més destacats

Karolina Levanaite i Gerard Francino de la URV, els millors esportistes de Catalunya en la seva modalitat.

En l’edició passada es van incorporar novetats importants, com la carrera interuniversitària UNIRUN i una sortida internacional a Torino (Itàlia). Comptant els participants de la cursa, han pres part en els campionats 5.554 estudiants (3.026 en categoria masculina, 2,496 en categoria femenina y 32 en categoria mixta) i un total de 139 equips de les dotze universitats catalanes. La universitat que més equips ha aportat han estat la UB, la UdG i la UdL.

La URV ha quedat en sisena posició en el medaller, amb 25 medalles. El medaller ha estat encapçalat per la UB, amb 89 medalles, seguit per la UAB amb 36, la UPF amb 33, la UPC amb 32, la UdG amb 28, la URV amb 25, la URL amb 21; la UDL amb 14, la UVic-UCC amb 11, la UAO amb 6, la UOC amb 6 i UIC Barcelona amb 4.

S’ha reconegut els esportistes més destacats de cada modalitat. De la URV, han estat Karolina Levanaite, estudiant d’Arquitectura i portera de l’equip de handbol femení, i Gerard Francino, estudiant de Química i component de la parella de pàdel masculí de la URV. Els millors esportistes universitaris absoluts han estat Pedrona Serra (UB) i Jaume León (UB).

Foto de conjunt de tots els esportistes destacats dels campionats 2015.

El Saló de Graus de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona) ha acollit l’acte de cloenda de la 30a edició dels Campionats de Catalunya Universitaris. El rector de UIC Barcelona, Xavier Gil, ha passat el relleu de la coordinació dels campionats a Carles Sigalés, vicerector de Docència i Aprenentatge de la UOC. També ha estat present Ivan Tibau, secretari general de l’Esport de la Generalitat de Catalunya. En els parlaments institucionals, Ivan Tibau ha volgut fer constar l’impuls de la Secretaria General de l’Esport a l’esport universitari, mentre que Xavier Gil, ha agraït la confiança posada per la coordinació dels campionats el curs passat i ha desitjat a la UOC una bona gestió per aquest any.

Sobre els Campionats de Catalunya Universitaris

Els Campionats de Catalunya Universitaris són un esdeveniment de llarga tradició i repercussió estudiantil, que no s’han deixat de celebrar durant el transcurs d’aquestes 30 edicions. Els diferents Serveis d’Esports de les universitats són els encarregats d’organitzar els Campionats, complint l’objectiu de fomentar l’activitat física i esportiva a les universitats, fent possible la compaginació de la vida acadèmica i esportiva.