Notes de premsa 27/11/2019

La companyia de dansa La Im.Perfecta i Carlos Pereira guanyen l’ajut per a la creació escènica contemporània de l’Aula de Teatre de la URV

Estrenaran una proposta d'improvisació de dansa contemporània i una adaptació de Hamlet al circuit professional

D'esquerra a dreta, Raquel Méndez, directora de la companyia de dansa La Im.Perfecta; Joan Pascual, director de l'Aula de Teatre de la URV, i Carlos Pereira, actor amateur.

La primera edició de l’ajut per a la creació escènica contemporània 2019, que atorga l’Aula de Teatre de la URV, té dos guanyadors ex-aequo: la companyia de dansa La Im.Perfecta, de Raquel Méndez, i l’actor amateur Carlos Pereira. Les seves propostes, un espectacle d’improvisació de dansa contemporània amb la participació del públic, i un monòleg que adapta el Hamlet de Heiner Müller, han destacat d’entre les 30 que es van presentar.

Si bé l’ajut té una dotació econòmica de 1.000 euros, que es repartirà entre les dues propostes, Joan Pascual, director de l’Aula de Teatre, explica que “més que un ajut, es tracta d’un estímul per als creadors”. Els permet, d’una banda, comptar amb el suport del professorat del taller de teatre contemporani per a la proposta escènica i amb l’assessorament tècnic i, de l’altra estrenar el projecte dins la programació estable de la Sala Trono Armanyà de Tarragona al 2020.

Improdansa amb públic participant

Un relat de l’època victoriana creat per l’escriptora Montse Rubiales amb 32 possibles finals és la proposta de La.imperfecta Cia Dansa. Es tracta d’un espectacle de dansa contemporània en què els cinc ballarins i l’actriu que hi haurà sobre l’escenari pràcticament només coneixen el principi. El nus i el desenllaç de la història el decidirà el públic a partir de les opcions que se’ls oferirà durant la interpretació. Un exercici d’improvisació en què només algunes pautes estan fixades.

La Im.Perfecta Cía Dansa durant una actuació.

Aquest espectacle parteix de la idea de Raquel Méndez, ballarina i docent que va crear la companyia, per apropar al públic la dansa contemporània. En aquesta ocasió vol experimentar per eliminar la rigidesa d’una coreografia convencional i involucrar el públic. Méndez explica que amb el premi podrà optar a tenir una escenografia diferent, resoldre les especificitats tècniques que habitualment han d’assumir els mateixos membres de la companyia, incorporar nous elements al muntatge i tenir l’orientació dels professors de l’Aula de Teatre.

Un Hamlet actual

Carlos Pereira feia temps que tenia en ment portar a l’escenari Hamlet Machine, una reescriptura del Hamlet de Shakespeare, que esdevé una crítica social del món actual amb temes com ara el rol de les dones, la religió o l’exercici del poder. Pereira, que és actor aficionat, estudiant de la Facultat de Ciències Jurídiques i alumne de l’Aula de Teatre, ha concebut l’espectacle com un monòleg en què recrea la personalitat de cadascun dels personatges de Hamlet. Durant prop de 50 minuts, un text que parteix del teatre clàssic es barreja amb la dansa, amb l’objectiu d’experimentar amb la fusió de les dues disciplines.

Carlos Pereira en una actuació.

Raquel Méndez i Carlos Pereira destaquen de la convocatòria d’ajudes per a la creació escènica contemporània l’oportunitat que els dona de comptar amb el suport de professionals, especialment en la part tècnica i en la direcció artística. És la primera edició de l’ajuda, patrocinada per la URV, l’Ajuntament de Tarragona, Zona Zàlata i Repsol, que pretén contribuir a omplir el buit en les ajudes a la creació.

Jornades Teatre, acció i revolució

El veredicte de l’ajut es va fer públic durant la cloenda de les Jornades Teatre, acció i revolució, que es van fer els dies 22 i 23 de novembre a Tarragona, organitzades per l’Aula de Teatre i l’Ajuntament de Tarragona. Durant dos dies, creadors, directors i actors van compartir les seves reflexions sobre com les accions creatives poden ser eines per a la transformació social. Alguns d’aquests creadors van oferir una mostra de la seva activitat.

Concert de Funky Monks a les Jornades Teatre, Acció i Revolució.
Print Friendly, PDF & Email