25/09/2015

Convocat el Premi Maria Helena Maseras a la recerca sobre gènere

El guardó premia els treballs de recerca de fi de grau i de fi de màster i tesis doctorals en matèria de dones i gènere que hagin elaborat estudiants de la URV durant els cursos 2012-13 o 2013-14. És la tercera edició d'aquest premi, que convoca l'Observatori de la Igualtat de la URV

Dos lupes sobreposades que augmenten la paraula Igualtat

El Premi Maria Helena Maseras es presenta amb tres categories: una per als treballs de fi de grau dotada amb 500 euros; una per a treballs de recerca de màster dotada amb 500 euros i una altra per a les tesis doctorals dotada amb 1.000 euros. Per poder optar al premi cal acreditar haver estat matriculat durant el curs acadèmic 2012-13 o 2013-14 i que els treballs i tesis hagin estat presentats durant aquest temps. La convocatòria per presentar-se al premi està oberta fins el 16 d’octubre de 2015.

L’objectiu del Premi, que es convoca cada dos anys, és promoure la incorporació de la perspectiva i els estudis de gènere tant en la docència com en la recerca per eliminar desigualtats i discriminacions entre els homes i les dones. Les bases es poden descarregar aquí, on també es farà pública la resolució del premi. Hi col·laboren l’Ajuntament de Vila-seca i la Diputació de Tarragona. També es convoca, cada any, en la modalitat de treball de recerca de batxillerat, adreçat als estudiants de secundària.

La iniciativa de les convocatòries està contemplada en el II Pla d’Igualtat de la URV ( 2011-15), actualment vigent, i ja estava prevista en el primer Pla (2007-2010). El nom del Premi, M. Helena Maseras (Vila-seca, 1853- Maó, 1905), vol homenatjar la dona que es va convertir en la primera que va accedir a les aules universitàries de tot l’Estat i va estudiar Medicina.