Convocatòries 02/06/2018

L’Orquestra URV i la Banda de Música de la URV estrenen a Tarragona una nova obra que interpretaran també a l’Auditori de Barcelona

• Data: 2 de juny de 2018 a les 12.30 h
  • Lloc: Aula Magna campus Catalunya
  • L’Orquestra URV i la Banda de Música de la URV (Universitat Rovira i Virgili) estrenaran l’obra “Concert per a gralla i orquestra” d’Elies Espí, la primera peça d’aquestes característiques que es coneix al nostre país, en una actuació que oferiran dissabte 2 de juny a les 12.30 hores, a l’Aula Magna del campus Catalunya, a Tarragona, on inicien una gira que els durà fins a l’Auditori de Barcelona, el 24 de juny. Serà sota la direcció de Marcel Ortega i Martí, i amb el solista Albert Medina.

A Tarragona, el programa inclou la interpretació de l’obra, “Concert per a gralla i orquestra” d’Elies Espí, un interludi amb la presentació de fragments musicals en detall per part de l’orquestra i una secció de preguntes al compositor i al solista. L’audició finalitzarà amb una nova interpretació d’aquesta peça musical perquè el públic en pugui gaudir en una segona ocasió.

Aquest concert forma part del projecte “Innovació i recerca musical a la URV”, que consisteix en el treball de noves obres musicals per tal que aquesta Universitat se situï en la primera línia de la recerca musical. L’orquestra de la Universitat va tenir el privilegi d’estrenar en el marc d’aquest projecte la “Simfonia de la Imperial Tàrraco” del compositor de Riudoms Joan Guinjoan l’any 2015. La iniciativa pretén posar en valor el talent jove i el vincle amb la música de la nostra terra. Així, Elies Espí és nascut a Torredembarra, Albert Medina a Tarragona i Marcel Ortega a la Secuita. A més, amb el “Concert per a gralla i orquestra” es durà a terme una gira per Catalunya de la qual en destaca l’actuació a l’Auditori de Barcelona, el 24 de juny, i la publicació de l’obra per part de l’editorial Ficta de Girona.