Convocatòries 26/02/2020

Experts de 5 universitats analitzen la sentència del Procés des de diferents àmbits del Dret

• Data: Dimecres 26 de febrer a les 19 h
  • Lloc: Aula Magna del campus Catalunya, Avinguda Catalunya, 35, Tarragona

El proper dimecres 26 de febrer a les 19 hores a l’Aula Magna del campus Catalunya, es durà a terme la taula rodona: El Judici del Procés. Anàlisi jurídica de la sentència núm. 459/2019 del Tribunal Suprem espanyol, de 14 d’octubre de 2019 i de les seves conseqüències; sentència per la qual es condemnava als nou dels processats per delicte de sedició, si bé hi ha qui també va ser condemnat per altres delictes.

Cal destacar que aquest és el primer acte d’aquestes característiques sobre el Procés que es realitza a la Universitat Rovira i Virgili i amb una mirada transversal, ja que hi prendran part experts dels diferents àmbits del Dret que la sentència toca (Dret Penal, Constitucional, Processal, i Internacional Públic i de la Unió Europea).

Està organitzada per la Facultat de Ciències Jurídiques, el Departament de Dret públic i el Departament de Dret privat, processal i financer de la Universitat Rovira i Virgili.

Els ponents de la taula rodona són: Mercè Barceló Serramalera, catedràtica de Dret constitucional de la Universitat Autònoma de Barcelona; Nicolás García Rivas, catedràtic de Dret penal de la Universidad de Castilla-La Mancha; Jordi Nieva Fenoll, catedràtic de Dret processal de la Universitat de Barcelona; Gonzalo Quintero Olivares, catedràtic ad honorem de Dret penal de la Universitat Rovira i Virgili; i Mirentxu Jordana Santiago, investigadora de Dret internacional públic de la Universitat de Girona. Modera: Antoni Pigrau Solé, degà de la Facultat de Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili.