09/03/2017

Convocats dos concursos de fotografia per participar a través de les xarxes socials

Es poden presentar fotografies científiques i de la comunitat URV en el seu entorn quotidià

Foto "Com una lent convexa inverteix les imatges" de Ricard Moncayo, guanyador del I Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials.

La URV ha convocat la primera edició del Concurs de Fotografia a les Xarxes Socials #somURV, per fomentar la participació de les comunitats virtuals de la URV i per donar importància a les activitats que es fan a la Universitat i als seus protagonistes. A més, ja està en marxa la tercera edició del Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials per mostrar la recerca i les activitats de divulgació científica de la Universitat.

El I Concurs de Fotografia a les Xarxes Socials #somURV, promogut pel Gabinet de Comunicació i Relacions Externes de la URV, pretén que la comunitat de la Universitat capti les persones, els ambients, els moments o els espais de la URV que millor reflecteixen com viu la comunitat en el seu entorn quotidià.

El concurs està dotat amb un premi únic de 200 euros que seran per a la millor fotografia d’una situació ordinària a classe, a la biblioteca, al campus, en una activitat, en una aula, fent una visita, al bar, als passadissos, als laboratoris, etc. Les imatges han de ser realitzades dins dels espais de la Universitat o relacionades amb alguna activitat de la URV que es faci fora de les instal·lacions.

Es pot participar en el concurs a través de Twitter o d’Instagram. Només cal publicar la imatge amb la que es vol participar acompanyada de l’etiqueta #somURV. A més, en el moment de la finalització del concurs, els participants han de ser seguidors del compte de la Universitat (@universitatURV) a Instagram o a Twitter (@universitatURV), segons la xarxa social en la que hagi publicat la imatge participant.

Torna la fotografia científica amb dues modalitats

El Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, convocat per la Unitat de Comunicació de la Ciència, ja ha arribat a la tercera edició. Després de l’èxit dels anys anteriors, aquesta vegada el concurs compta amb dues modalitats: micro i general.

Les fotografies poden fer referència a qualsevol disciplina científica i tècnica, tant relacionada amb les activitats d’investigació i innovació com amb la divulgació científica i les aplicacions tecnològiques.

En la modalitat micro es poden presentar fotografies d’objectes que tinguin una dimensió real menor o igual a 1 mil·límetre o quan la imatge hagi estat obtinguda mitjançant un instrument de micrografia (òptica o electrònica) o tècniques de difracció. La millor imatge d’aquesta modalitat tindrà un premi de 200 euros.

La modalitat general fa referència a qualsevol fotografia relacionada amb al ciència i la tecnologia que es fa a la URV, o la seva divulgació, quan la dimensió real de l’objecte fotografiat sigui major a 1 mm.

Es pot participar en el concurs a través de Twitter o d’Instagram. Només cal publicar la imatge amb la que es vol participar acompanyada de l’etiqueta #FotoRecercaURV2017. A més, en el moment de la finalització del concurs, els participants han de ser seguidors del compte de la Universitat (@universitatURV) a Instagram o del compte de ComCiència (@cienciaURV) a Twitter, segons la xarxa social en la que hagi publicat la imatge participant.

El termini de presentació de fotografies als dos concursos finalitza el 28 de maig de 2017.