16/01/2017

Cristina Almeida anima les dones a lluitar per l’empoderament i per tenir una major presència pública

En el marc del curs Dones, Salut i Educació que s'imparteix a Deltebre, l'advocada, política, feminista i comunicadora Cristina Almeida ha pronunciat una conferència el dissabte 14 de gener a l'Ajuntament, davant un centenar de persones

D'esquerra a dreta, Cristina Almeida i Rosa Queral.

Cristina Almeida, que va ser durant  diverses legislatures diputada d’IU (Izquierda Unida) al Congrés dels Diputats i que actualment participa en diversos programes de televisió d’àmbit estatal, ha ofert el dissabte 14 de gener una conferència en el marc de l’onzè curs Dones, Salut i Educació que organitza el Departament de Pedagogia de la URV amb la col·laboració de l’Ajuntament de Deltebre. Concretament, Almeida ha parlat de feminisme i drets de la ciutadania, en un acte obert al saló de plens de l’Ajuntament de Deltebre al qual hi ha assistit un centenar de persones.

La conferenciant, després de fer un resum exhaustiu sobre la història del feminisme des de la Il·lustració fins a la situació de les dones en la societat actual, una situació marcada per la manca de llocs de treball i l’empitjorament del nivell d’igualtat, ha fet una crida a les assistents a l’acte per l’empoderament de les dones, per tal que tinguin més presència en l’àmbit públic. “Volem tenir els mateixos drets socials i ocupar el nostre lloc com a dones, però no per representar el model masculí, no volem actuar com fins ara s’ha fet”, ha afirmat.

Aspecte de la sala de plens, durant la conferència
Aspecte de la sala de plens, durant la conferència.

Aquest és l’onzè any consecutiu que la URV organitza aquest curs impulsat per la professora de la URV, Rosa Queral, i que ara coordina la també professora de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV, Carmen Ponce. Del 7 d’octubre fins a l’11 de juny s’han programat 11 conferències i xerrades, de temàtica diversa: Les dones al cinema, Construim la identitat de gènere a partir del llenguatge,  Ser dona no és cap malaltia, o VÄN Projecte: aproximació al transexualisme, entre d’altres. L’objectiu d’aquest curs, arran del qual es va crear l’associació ADAS (Dones Agents de Salut), és apropar el coneixement a les dones i formar-les. Durant les últimes deu edicions unes 500 persones s’han inscrit en aquest curs.

La propera conferència tindrà lloc el proper 24 de febrer i anirà a càrrec de la professora i investigadora del Departament de Pedagogia de la URV, Mercè Gisbert: Ciutadania competent per a una societat tecnològica.