19/09/2019

El curs d’Orientació Professional de la URV, nominat al Premi Diversitat de la xarxa internacional Aurora

El 20 de setembre s'estrena el documental de la primera promoció del curs Inserlab per a joves amb diversitat cognitiva amb al campus Catalunya

Estudiants del programa d'Orientació Professional per a la Inserció Sociolaboral a l'hort social del campus Bellissens.

La xarxa internacional Aurora, que integren una desena d’universitats europees, ha nominat al Premi Diversitat Aurora el programa d’Orientació Professional per a la Inserció Sociolaboral (Inserlab) que s’imparteix a la URV per iniciativa de la Càtedra d’Inclusió Social. Aquest guardó reconeix les iniciatives que milloren la diversitat i la igualtat en les institucions d’educació superior.

Els tres programes nominats són “Inserlab: a transformative program for students with intellectual disability, de la URV; “Support for Access to Audiovisual Media (SAAM): Promoting Equality and Diversity in the Community”, de University of East Anglia, i “Right2Education”, de Amsterdam University College. El projecte guanyador es coneixerà el proper 28 d’octubre en una cerimònia a Vrije Universiteit Amsterdam.

El curs Inserlab s’adreça a joves d’entre 18 i 30 anys amb una discapacitat intel·lectual igual o superior al 33% i s’orienta al desenvolupament d’habilitats i competències transversals que faciliten el creixement personal i la inserció laboral.

Estrena del documental Camins d’inclusió

Aquest 20 de setembre tindrà lloc l’estrena del documental sobre la primera promoció d’estudiants d’Inserlab. Dirigit pel productor audiovisual Nani Blasco, Camins d’inclusió, el títol del film, relata el pas d’una quinzena de joves amb diversitat cognitiva per la Universitat. El passi és obert al públic, divendres 20 de setembre a les 18:30 h a l’Aula Magna del campus Catalunya, i comptarà amb els protagonistes del documental.

Un moment del rodatge del documental Camins d’inclusió.

Alguns d’ells continuaran vinculats a la URV com a mentors dels estudiants de la segona promoció del curs. A més a més, en la nova edició, el programa treballarà per a la sensibilització de les empreses, que oferiran llocs de pràctiques als estudiants.