25/02/2015

“Dalí, emperador de l’acció”, Premi de l’Associació Catalana de Crítics d’Art

El documental "Dalí, emperador de l'acció" ha estat mereixedor del Premi a la millor producció audiovisual 2014 sobre art, de l'Associació Catalana de Crítics d'Art. Els autors reben el premi en un acte el dijous, 26 de març a l’auditori del MACBA a les 19 h.

L’assemblea de l’Associació Catalana de Crítics d’Art (ACCA) va atorgar, per mitjà de la votació dels membres assistents, els Premis ACCA 2014 el dia 18 de febrer.

El documental ha rebut el Premi de millor producció audiovisual del 2014 sobre art. Els productors de l’obra són Juan Desafinado, l’Aula de Cinema de la URV i Televisió de Catalunya.

És el segon premi que rep aquesta obra. El primer va ser el Premi MemoriReus-Rabassa, del festival Memorimage de Reus, al mes de novembre passat. El documental s’ha emès el dia 5 de febrer dins el programa “El Documental”, al Canal 33 de Televisió de Catalunya.

Aquest treball audiovisual presenta la visita que l’artista polifacètic Salvador Dalí va fer a Tarragona el 17 d’agost de 1973, convidat per l’Ajuntament, amb motiu del Bimil·lenari de l’estada d’August a Tarraco. La direcció i el guió és de Carles Pitarch i Maria Roig. Pedro Nogales, investigador de la URV, ha estat el documentalista i ha format part de la producció executiva; i José Carlos Suárez, professor de la URV, ha estat a la producció i ha estat assessor de continguts artístics.

Teniu tota la informació dels premis de l’ACCA aquí