10/07/2017

Diego Martínez, premiat per la millor trajectòria en el grau de Pilot d’Aviació Comercial i Operacions Aèries

La 13a promoció del Centre d'Estudis Superiors de l'Aviació, CESDA, la formen onze estudiants

Diego Martínez rep el premi de mans de Josep Solanes.

En l’acte institucional de graduació de la tretzena promoció del CESDA (Centre d’Estudis Superiors de l’Aviació), que és la quarta en l’obtenció del grau de Pilot d’Aviació Comercial i Operacions Aèries, es van graduar un total d’11 persones que han finalitzat els seus estudis aeronàutics aquest 2017. Els van acompanyar unes 150 persones de la comunitat CESDA –familiars, amics, personal docent i personalitats representatives del territori i del sector- el divendres dia 7 de juliol a la tarda a l’Auditori Antoni Gaudí de firaReus, al Tecnoparc.

L’acte, que va comptar amb la presència de l’staff de CESDA, centre adscrit a la URV, a més de diverses autoritats del sector de l’aviació així com autoritats locals, es va iniciar amb la intervenció de Miquel Traveria, director de Relacions Externes de Centre, per seguir a continuació amb el parlament del comandant Santiago Oviedo, vocal del COPAC. Yuri Masó, Head of Training de CESDA, va ser l’encarregat de pronunciar el discurs com a padrí de la promoció. Renovat el conveni un any més amb Solanes Joier – Breitling per premiar la millor trajectòria de la promoció que s’ha graduat,  Josep Solanes va fer l’entrega del rellotge Breitling a l’alumne Diego Martínez, el millor de la seva promoció.

Els estudiants que formen la promoció 2017 del CESDA.

Posteriorment Savina Paül i Diego Martínez, alumnes representants d’aquesta promoció, van dirigir unes paraules a l’auditori en representació de tots els seus altres companys. I tots van accedir a l’escenari per tal de recollir la banda, el diploma, el birret i la còpia del codi deontològic. Van intervenir Trinitat Castro, directora Territorial del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat; Antoni Gonzàlez Senmartí, delegat del Rector de Relacions Institucionals de la URV i Marc Arza, regidor de Promoció Econòmica i d’Urbanisme de l’Ajuntament de Reus. L’acte es va tancar amb l’actuació de la Coral de “l’Orfeó Reusenc” que va interpretar l’himne “Gaudeamus Igitur”.

Començar una nova etapa amb el suport del CESDA

Aquests nous graduats comencen ara una nova etapa en què la seva formació universitària els suposarà un valor afegit a l’hora d’accedir al mercat laboral. Moltes companyies estan apostant per la formació universitària de pilots del CESDA com a garantia de millor actuació global i major fiabilitat. En països amb més tradició aeronàutica com EUA o Austràlia, el prestigi dels “4-years college aviation degree” està consolidat, i només els pilots universitaris poden accedir a les companyies de bandera, o “legacy carriers”. Però aquest nou camí no l’hauran de fer sols i és que CESDA seguirà la trajectòria de tots aquests alumnes a través del departament d’Inserció Professional, oferint consells i informació sobre la situació del mercat i els seus actors, així com establint relacions i convenis amb els diferents agents del sector aeri tals com administracions, empreses, línies aèries, professionals, etc.