04/05/2016

Docència, investigació i projecció internacional de la URV, eixos del nou acord amb Banco Santander

En la col·laboració destaquen l'emissió de la nova targeta universitària intel·ligent i el suport a la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement. El nou conveni s'ha signat el dimecres 4 de maig al Rectorat. Banc i Universitat col·laboren des de l'any 2002

El rector Josep Anton Ferré (a l'esquerra), amb el director general del Banco Santander José Antonio Villasante.

Josep Anton Ferré, rector de la Universitat Rovira i Virgili, i José Antonio Villasante, director general de Banco Santander i director de Santander Universidades, han ratificat amb un nou conveni la col·laboració entre ambdues institucions en les activitats de docència, recerca i transferència dels resultats, així com en la millora de la gestió acadèmica i la projecció internacional,

Entre les noves aportacions destaca el seu suport a la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement que dirigeix ​​el catedràtic i exrector Francesc-Xavier Grau. L’objectiu és promoure la difusió de coneixement especialitzat en el desenvolupament territorial generat per les activitats universitàries, i fomentar una especialització regional intel·ligent, que millori el benestar de la ciutadania.

L’acord recull també l’emissió de la nova Targeta Universitària Intel·ligent (TUI) per als tres col·lectius de la comunitat (PAS, PDI i estudiants). Banco Santander compta amb una àmplia experiència en el desenvolupament d’aquesta credencial, que emet conjuntament amb més de 300 universitats de 14 països, i la tecnologia facilita que s’adapti a les necessitats dels més de 7 milions d’universitaris que es beneficien d’aquest servei.

Gràcies a la Targeta Universitària Intel·ligent s’agilitzaran molts processos, alguns dels quals ja s’han posat en marxa, com el carnet per als estudiants, que el poden obtenir al moment. Així mateix, la TUI incorpora un sensor de proximitat que facilitarà els accessos a l’aparcament i a les impressores de la URV.

El Santander col·laborarà així mateix amb els programes de suport a la investigació (beques predoctorals i ajudes a grups emergents), amb les beques de mobilitat internacional amb universitats europees i llatinoamericanes, en els premis i beques a alumnes de màster o al foment a les persones emprenedores i la creació d’empreses “URV Emprèn”, entre altres.

Així mateix, Banco Santander facilita a la universitat la seva col·laboració tecnològica, operativa i de gestió, amb la finalitat de contribuir a la seva millora i eficiència de la gestió acadèmica i administrativa, i a enriquir la seva oferta de serveis a la comunitat universitària, mitjançant l’emissió de la Targeta Universitària Intel·ligent.

José Antonio Villasante s’ ha mostrat “molt agraït per haver-nos donat l’oportunitat de col·laborar en projectes estratègics de la URV, especialment en els àmbits de la internacionalització, investigació i desenvolupament regional, claus per al progrés de les persones i les empreses i en línia amb la missió de Banco Santander”.

El rector de la URV, Josep Anton Ferré, ha manifestat: “Estem molt contents i esperançats amb aquest conveni, molt especialment per les prestacions que pot donar-nos la targeta i pel suport que suposa per a la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement comptar amb la seva implicació”.

Banco Santander dóna suport a aquestes iniciatives com a continuació de la col·laboració que manté amb la URV des de 2002. L’entitat bancària, que és l’empresa que més inverteix en suport a l’educació en el Món (Informe Varkey/UNESCO-Fortune 500) a través de Santander universitats, manté 1.200 acords de col·laboració amb universitats i institucions acadèmiques de tot el món.

Més informació:
www.santander.com/universidades