24/03/2015

Dos projectes de recerca liderats per la URV, guardonats en la 19ª edició dels Premis Grup Sagessa

Es tracta de la plataforma cuidadorascronicos.com i d’un estudi sobre l’aplicació pràctica del model de Mishel en relació a una intervenció quirúrgica. El lliurament dels premis ha tingut lloc el divendres 20 de març, a Tortosa

Dos projectes de recerca en què han participat professors i exalumnes de la URV han resultat guanyadors en dos dels àmbits de la novena edició dels Premis Grup Sagessa d’enguany, en què han concorregut més de 200 treballs.

D’una banda, “La plataforma de suport 2.0: http://www.cuidadorascronicos.com” ha rebut el premi en l’Àmbit social, mentre que el treball “Aplicació pràctica del model de Mishel per disminuir l’ansietat i el dolor dels pacients sotmesos a una intervenció quirúrgica” se l’ha emportat en l’àmbit d’Atenció a la salut.

Cuidadorascronicos.com és una web que es va posar en marxa a finals de l’any passat i que ja compta amb gairebé 200 cuidadores registrades, en què es busca generar una comunitat de ‘cuidadores expertes’ que es puguin convertir en persones de referència per a les cuidadores novells i que dinamitzen la plataforma. El treball, que va ser presentat als Premis per Montserrat Boqué, coordinadora d’Infermeria Reus pertanyent al Grup Sagessa, forma part d’un projecte liderat per la doctora Mar Lleixà, professora del Departament d’Infermeria del campus Terres de l’Ebre de la URV i membre del grup de recerca d’Infermeria Avançada de la URV. En aquest grup participen 14 persones més de diferents universitats (professorat dels departaments d’Infermeria i Pedagogia del Campus Terres de l’Ebre de la URV i del de Tarragona, professorat d’Infermeria de les universitats de Barcelona, Alacant i Màlaga i de l’Escola Sant Joan de Déu de Barcelona i centres assistencials (infermeres de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta i del grup SAGESSA).

Pel que fa al premi en l’àmbit d’Atenció a la salut, el treball “Aplicació pràctica del model de Mishel per disminuir l’ansietat i el dolor dels pacients sotmesos a una intervenció quirúrgica” és un estudi derivat del treball fi de Màster universitari d’investigació en Ciències de la Infermeria de la URV de la infermera de l’Hospital Sant Joan de Reus Isabel Marsal, i tutoritzat per la doctora Mar Lleixà. Amb aquest premi també s’ha volgut reconèixer l’impuls a la recerca infermera que s’ha fet des de la Facultat i el Departament d’Infermeria de la URV, concretament des del Màster universitari d’investigació en Ciències de la Infermeria, que dóna accés al programa de Doctorat Infermeria i Salut de la URV.

Els Premis Grup SAGESSA tenen com a objectiu reconèixer i premiar els avenços en la millora de l’atenció al client, el rigor científic, la investigació i l’aplicació de mètodes de millora de treball dels professionals dels centres pertanyents al Grup. En aquesta dinovena convocatòria es van presentar més de 200 treballs que optaven a algun dels premis que s’atorguen en diferents àmbits, com ara l’atenció al client i la seguretat clínica, l’atenció a la salut o l’educativa, la recerca poblacional i l’economia de la salut i la R+D+I i una beca per a la realització de la tesi doctoral. Cadascun dels treballs guardonats va rebre un premi de 1.600 euros, diploma i figura commemorativa, mentre que la beca per a la realització de la tesi doctoral estava dotada amb 6.000 euros. L’acte de lliurament dels guardons va tindre lloc el divendres 20 de març a l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa.