23/02/2017

Onze equips participen a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives

Equips d'onze instituts i col·legis de les comarques de Tarragona participaran a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que organitza la Xarxa Vives i que a Tarragona acull i coorganitza la URV. La fase local tindrà lloc aquest divendres i dissabte, 24 i 25 de febrer, al campus Catalunya

Una estudiant del Vidal i Barraquer, defensant el seu equip a la final en l'edició de l'any passat.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual equips d’estudiants de 4t d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i de Batxillerat de la Franja de Ponent, Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Andorra, Catalunya del Nord i Sardenya debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. Organitzada per la Xarxa Vives, la Lliga s’adreça a un col·lectiu de 300.000 estudiants dels territoris de parla catalana.

“Els animals tenen drets?” serà el tema de l’edició que tindrà lloc durant el curs 2016-2017 i que a la URV se celebra el aquest divendres i dissabte 24 i 25 de febrer, en fase local. El tema del debat serà el mateix per tota la competició, tant per a la fase local com per la final. Catorze universitats de la Xarxa Vives acolliran les fases locals de de les quals en sortiran els equips finalistes que aniran a la Universitat Pompeu Fabra del 27 al 29 d’abril per prendre part de la fase final.

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants amb el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat. Es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

La participació en la competició està oberta als alumnes dels centres d’ESO i Batxillerat. A la fase local, hi prenen part els instituts Martí i Franquès, Jaume I, Vidal i Barraquer, Fontanelles, Martí l’Humà i el Morell; i els col·legis Elisabeth, Sant Josep, Turó, La Salle i Mare de Déu del Carme. Els equips han d’estar formats per un mínim de tres i un màxim de cinc estudiants del mateix centre educatiu i han estar representats per un capità-tutor designat pel centre.

A la URV la fase eliminatòria es fa aquest divendres a la tarda a diferents aules del campus i dissabte al matí a la sala de juntes i a la sala de vistes del campus Catalunya. Divendres es fa una lliga entre tots els equips i dissabte se celebraran les semifinals i la final. A la URV la Lliga està organitzada per l’Oficina d’Orientació Universitària i compta amb la participació de professors de la Universitat que formen part dels tribunals i que assessoren els participants prèviament.