13/09/2017

Dues línies d’autobús connecten Cambrils i Vila-seca amb el campus reusenc de Bellissens

La comunitat universitària de la URV gaudeix d'un 10% de descompte en títols de transport integrat

Des d’ahir dimarts 12 de setembre, les línies de bus que comuniquen Cambrils, per un costat, i Vila-seca, per l’altre, amb Reus, ofereixen connexions ràpides dels dos municipis amb el campus reusenc de Bellissens. La línia Vila-seca-Reus uneix també el campus universitari vila-secà amb el reusenc. Així es facilita la mobilitat dels estudiants entre els centres universitaris.

S’incorporen, doncs, dos nous serveis de bus entre Cambrils i Reus i entre Vila-seca i Reus. Aquests serveis comptaran amb 9 expedicions d’anada i tornada en el cas del servei Cambrils-Reus i 12 expedicions d’anada i tornada en el cas del servei Vila-seca-Reus, de dilluns a divendres feiners, que efectuaran parada al campus de Bellissens i a l’estació d’autobusos de Reus. Aquests nous serveis suposen una despesa anual de prop de 210.000 euros, per part del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.

En el cas del servei Cambrils–Reus, recollint la petició de l’Ajuntament de Cambrils, les noves expedicions faran parada a l’estació de busos del municipi i a Vilafortuny per tal de cobrir també les necessitats d’aquest nucli. En concret, el global del corredor compta amb 32 expedicions d’anada i tornada, de les quals 9 accediran a Reus per Bellissens, una bona alternativa per als nombrosos estudiants de la URV. Així mateix, es garanteix la cobertura en les principals franges horàries del matí, de manera que els usuaris de l’Hospital Sant Joan de Reus disposin d’una bona opció en els seus desplaçaments.

Pel que fa al servei Vila-seca–Reus, amb les noves expedicions es preveu atendre una doble demanda de mobilitat, tant per accedir als centres universitaris de Reus com als de Vila-seca. Amb les noves expedicions, la comunicació entre els dos municipis disposarà en total de 18 anades i 19 tornades per atendre la mobilitat, tenint en compte que ambdós municipis també estan connectats de forma directa per serveis ferroviaris.

Aquestes noves expedicions seran gestionades per Empresa Plana, que ja presta el conjunt de serveis entre aquestes poblacions i formaran part del sistema tarifari integrat de l’ATM del Camp de Tarragona.

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa van presentar la setmana passada els nous serveis, juntament amb l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza i l’alcalde de Vila-seca, Josep Poblet, i amb la presència del delegat del rector d’Organització i Recursos de la URV  Xavier Farriol. En aquest sentit, Ricard Font va posar de relleu que l’oferta de transport públic està “pensada pels ciutadans que viuen i treballen al Camp de Tarragona i pels turistes que visiten el nostre país”. Va argumentar que “l’èxit de les mesures que hem posat en servei en mesos anteriors, amb creixements d’entre un 30% i un 50% de demanda, ens avala per seguir posant nova oferta en servei”.

Avantatges per a la comunitat universitària

Des de l’any 2016, els membres de la comunitat universitària gaudeixen d’un descompte del 10% als títols de transport integrats T-Mes, T-50/30 i T-10/30 d’una, dues i tres zones. És fruit de l’acord entre l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) i la Universitat, per potenciar l’ús del transport públic entre la comunitat universitària. Per accedir al descompte, els usuaris han d’adreçar-se al Centre d’Atenció al Client de l’ATM, ubicat a l’estació d’autobusos de Tarragona, i acreditar ser membres del col·lectiu de la URV mitjançant la presentació del carnet universitari.

Més informació:

Reus-Bellissens-Campus Vila-seca-Bellissens-Reus