12/05/2015

El 12 de maig, Dia Internacional de la Infermeria, se celebra al campus Catalunya i a les Terres de l’Ebre

Les experiències de mobilitat dels estudiants, la inserció laboral dels graduats, la formació continuada dels professionals i la presentació de llibres protagonitzen aquesta Jornada, instituïda per la UNESCO

Aquesta és la fotografia guanyadora del concurs de l'any passat,"Reflexo familiar".
La fotografia guanyadora del concurs, "Reflexo familiar".
La fotografia guanyadora del concurs, “Reflexo familiar”.

La Jornada, organitzada per la Facultat d’Infermeria als dos campus de Tarragona i Tortosa on s’imparteixen els estudis, va adreçada a estudiants, professorat i professionals.

Amb el lema “Les infermeres milloren la salut i el benestar”, al campus Catalunya de Tarragona la Jornada, de matí i tarda, s’estructura en quatre taules rodones sobre diferents temàtiques: les sortides professionals del grau d’Infermeria; la inserció laboral dels graduats, la formació continuada cap a l’excel·lència i experiències de mobilitat dels estudiants. Hi participen professionals, directius d’hospitals, docents de la URV i representants del Col·legi professional.

Al campus ebrenc, a Tortosa, es fa una taula rodona sobre la mobilitat dels estudiants i les seves experiències, i una conferència sobre sortides professionals i els cursos de preparació EIR (estades internacionals de recerca).

Al campus Catalunya es presenta el llibre “Enfermeras de guerra” (Ediciones San Juan de Dios, Campus Docent, 2015), resultat d’un projecte de recerca (beca AGAUR 2005) sobre les infermeres catalanes a la Guerra Civil. Les autores són Anna Ramió, Carme Torres, Roser Valls, Almerinda Domingo, Aurora Roldán, Carmen Domínguez-Alcón i Carme Vives i Virtudes Rodero, aquestes dues últimes de la URV. Presenta l’obra Carme Torres.

Es presenta també un altre llibre, aquest als dos campus, “Investigació en Infermeria, teoria i pràctica”, (Publicacions URV, 2015), obra de docents de la URV i d’altres universitats catalanes, coordinat per Mar Lleixà i Pilar Montesó. Al campus Catalunya el presenta Carme Ferré i a Terres de l’Ebre, Mar Lleixà.

Portada del llibre “Investigació en Infermeria, teoria i pràctica”, editat per Publicacions URV.

A Tortosa es fa la presentació de “La depresión en las mujeres. Una aproximación multidisciplinar desde la perspectiva de género”, escrit per Pilar Montesó (Publicacions URV, 2015).

Finalment s’entreguen, simultàniament als dos campus, els premis del II Concurs de Fotografia d’Infermeria. Podeu veure totes les fotografies presentades, que estan exposades al CRAI del campus Catalunya, aquí.