06/04/2017

El 4t Mercat de Projectes Socials comptarà amb 51 noves propostes d’entitats de Tortosa

La URV, a través del Programa d’Aprenentatge Servei ha convocat la quarta edició del Mercat de Projectes Socials que es farà el dijous, 4 de maig, al campus de les Terres de l’Ebre

Una imatge de l'edició de l'any passat del mercat de Projectes Socials.

Les inscripcions gratuïtes per als estudiants i professors que vulguin prendre part en aquesta nova edició del mercat ja estan obertes. En aquesta quarta edició 14 entitats de Tortosa presentaran 51 propostes de projectes que podran ser desenvolupades pels estudiants de la URV com a treballs de fi de grau (TFG) o treballs de fi de màster (TFM) durant el proper curs acadèmic, en el marc del programa Aprenentatge Servei. Des de les quatre de la tarda les set del vespre, les entitats exposaran els seus projectes davant dels alumnes i dels professors de la URV i es presentarà també el catàleg que incorpora les propostes de les edicions anteriors, que se sumen a les 51 d’aquest any i a les que també hi poden accedir els estudiants.  Aquests són projectes pensats per a desenvolupar-se com a TFG/TFM durant el curs vinent 2017-18. Enguany el Mercat s’ha inclòs també com a una les accions específiques de formació de l’ICE de la URV, a través del programa PROFID.

Aquests darrers anys s’ha organitzat a Reus i a Tarragona, amb el suport dels ajuntaments d’aquestes ciutats  que  van facilitar el contacte amb les entitats de la ciutat. Aquest any ha estat el consistori de Tortosa des d’on s’ha donat el suport per l’organització d’aquesta activitat, amb la intenció d’arribar a tots els Campus que la URV té arreu del territori,

L’Aprenentatge Servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte. Treballar sobre les necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo, fa possible la formació dels estudiants no només com a professionals sinó també com a ciutadans que, amb el seu nivell cultural, els seus coneixements i habilitats específiques i el seu esperit crític i humanista, siguin la base d’una societat més justa, solidària i sostenible.

Dels tres mercats que s’han celebrat fins ara n’han sortit 62 treballs de final de grau i final de màster, corresponents a 49 projectes diferents en 22 titulacions acadèmiques i en col·laboració amb 38 entitats socials de Reus i Tarragona.