13/09/2016

El Bus exprés.cat uneix Salou amb els campus universitaris de Vila-seca i Tarragona

Durant el període lectiu, aquesta nova línia d'autobusos exprés endegada per la Generalitat ofereix sis expedicions diàries d'anada i tornada des de Salou al campus de Vila-seca i als de Tarragona, el campus Catalunya i el de Sescelades. Els universitaris continuen gaudint d'una rebaixa del 10% en el preu del bitllet en els títols de transport integrat

Imatge de la presentació d'un bus exprés.cat, al setembre passat a Vila-seca.

Des de dilluns, 12 de setembre funciona aquesta línia universitària, que té en compte els horaris d’entrada i sortida a les facultats dels campus que uneix. Des de Salou, té parada al campus de Vila-seca, i als campus Catalunya i Sescelades de Tarragona. Ofereix dotze expedicions, sis d’anada i sis de tornada d’aquest recorregut. Els vehicles ofereixen totes les prestacions de la xarxa exprés.cat, és a dir, són 100% accessibles i disposen de Wi-Fi i premsa gratuïta a bord. Aquestes expedicions també s’aturen a l’estació d’autobusos de Tarragona, ja que d’aquesta manera es complementa l’oferta adreçada al públic en general.

Des del 23 de maig, els membres de la comunitat universitària (estudiants, PDI i PAS) gaudeixen d’un 10% de descompte en els títols de transport integrat T-Mes, T-50/30 i T-10/30 d’una, dues i tres zones, gràcies a un acord entre l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) del Camp de Tarragona i la URV.

Ja des de l’estiu de 2015, funciona el servei de bus interuniversitari entre els campus de la URV de Tarragona i de Reus. Totes aquestes iniciatives volen facilitar i potenciar l’ús del transport públic entre el personal universitari.

Tres municipis més ben connectats

El director general de Transports i Mobilitat Pere Padrosa, de la conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, ha presentat el divendres, 9 de setembre aquesta nou servei exprés universitari, juntament amb el servei exprés general de 24 expedicions diàries 12 d’anada i 12 de tornada de dilluns i divendres que uneix de manera ràpida, des del dia 12 de setembre, Tarragona, Vila-seca i Salou. La presentació ha tingut lloc a la Facultat de Turisme i Geografia a Vila-seca, i ho ha fet el director general de Transports juntament amb l’alcalde del municipi, Josep Poblet; el delegat del rector d’Organització i Recursos de la URV, Xavier Farriol; i representants dels ajuntaments de Tarragona i Salou.

Padrosa ha remarcat l’aposta per un transport públic competitiu que està fent la Generalitat amb la implantació de la xarxa de bus exprés. “Amb aquesta línia, a més, relliguem els campus de la URV i donem un servei de qualitat als estudiants, que són uns dels usuaris més fidels del transport públic”, ha dit.

El servei general de bus exprés uneix els principals punts dels tres municipis del Tarragonès minimitzant les parades intermèdies, fet que comporta una velocitat comercial alta i una reducció del temps de trajecte. Així, el recorregut entre Salou, Vila-seca i Tarragona ara té una durada de 29 minuts, 5 minuts menys que en les expedicions convencionals.

Aquesta és la 6a línia d’altes prestacions que es posa en marxa a la demarcació de Tarragona i la 29a de tot Catalunya. La xarxa de busos exprés.cat va transportar l’any 2015 a tot Catalunya més de 10,2 milions de viatgers.

Més informació:

Bus exprés.cat