18/10/2017

El Campus Extens compleix el desè aniversari de la seva creació

La inauguració del curs es va fer a Salou amb un recital líric de la mezzosoprano M. Carme Domingo i el pianista Josep Maria Gomis

M. Carme Domingo i Josep Maria Gomis durant el recital.

Aquest curs se celebren els deu anys de la creació del Campus Extens, després que als anys 2007 i 2008 es van crear el que aleshores van anomenar-se Antenes del Coneixement a Salou, Cambrils i Amposta, avui anomenades seus del Campus Extens. Tenen per objectiu captar les necessitats del territori i donar-hi resposta apropant el coneixement que es genera a la Universitat. Salou, que va ser el primer municipi a tenir seu, va acollir ahir dimarts 17 d’octubre la inauguració del curs del Campus Extens, en què la mezzosoprano M. Carme Domingo i el pianista Josep Maria Gomis van oferir-hi un recital líric.

El Campus Extens està present en 13 municipis de la demarcació de Tarragona, que programen més de 200 activitats cada any amb un impacte sobre 8.500 persones de mitjana. Durant la inauguració, el rector Josep Anton Ferré va explicar que això permet mantenir la relació entre el territori i la Universitat i va recordar que el conjunt dels municipis amb seu suposen més de la meitat de la població de la demarcació de Tarragona. D’altra banda, la responsable de la seu del Campus Extens de la URV a Salou, Charo Ferrer, va emplaçar els assistents a l’acte commemoratiu que la seu celebrarà a l’abril: un concert a càrrec de l’Orquestra i la Coral de la URV.

Durant el recital M. Carme Domingo, professora associada de la URV, i el pianista Josep Maria Gomis van oferir peces que tractaven l’amor com a tema des de diversos punts de vista, i van escollir des de cançons populars catalanes fins a Carmen, de Bizet.

El Campus Extens de la URV compta amb la col·laboració dels ajuntaments, que posen a disposició els espais municipals per a les activitats de les antenes, el suport econòmic de la Diputació de Tarragona i la col·laboració de l’Institut Ramon Muntaner. Les activitats que la Universitat ofereix a través de les seus pretenen fer arribar el coneixement que genera a la població general, per contribuir al desenvolupament del territori i acomplir així la tercera missió.

El futur del Campus Extens passa per eixamplar la presència a les tres comarques on actualment no hi ha seus, el Baix Penedès, el Priorat i la Terra Alta, i fer partícips del projecte municipis que, tot i no tenir-ne, hi tinguin interès. A més a més, durant els propers cinc anys, les diverses seus del Campus Extens celebraran els deu anys de creació.