27/01/2015

El campus Terres de l’Ebre acull la 2a assemblea del projecte europeu sobre Canvi Climàtic UERRA

El campus Terres de l'Ebre de la URV acull la 2a assemblea del projecte europeu d'anàlisi del Canvi Climàtic UERRA, els dies 27 i 28 de gener a Tortosa. És un projecte que impulsen universitats, serveis de meteorologia i centres com el Centre de Canvi Climàtic (C3) de la URV

Classe de matemàtiques

Vint-i-cinc científics d’arreu d’Europa, entre els quals hi ha el professor anglès Phil Jones, honoris causa per la URV i el primer científic que va documentar l’escalfament global; el suec Per Unden, o Albert Klein-Tank del Servei Meteorològic Holandès, participen a la segona Assemblea del projecte europeu UERRA (Uncertainties in Ensembles of Regional ReAnalyses). Es fa el dimarts 27 i el dimecres 28 de gener, al campus Terres de l’Ebre de la URV, a Tortosa.

L’objectiu d’aquest projecte és millorar els re-anàlisis climàtics europeus d’alta resolució per tal de pal•liar les incerteses que encara existeixen en l’estudi del clima. Així s’analitzen diferents models climàtics amb l’objectiu de reduir el marge d’error a l’hora de predir el clima del futur. A l’assemblea de UERRA es fa un seguiment d’avenços dels diferents grups de treball durant el primer any de funcionament del projecte i també es discuteix la feina a fer durant el 2015.

El consorci del projecte UERRA l’integren diverses universitats i serveis de meteorologia europeus entre els quals destaca el Servei de Meterologia de Suècia (SMHI), METEO-FRANCE(MF), l’institut de meteorologia d’Holanda (KNMI), l’Oficina de Meteorologia de Regne Unit (MO), la Universitat de l’Est d’Anglia al Regne Unit (UEA), el MeteoSwiss, o la Universitat de Bonn. De l’Estat espanyol només hi participa la URV, amb el Centre de recerca en Canvi Climàtic, C3.