08/06/2015

El Colegio de la Frontera Norte mexicà i la URV s’uneixen en un conveni de col·laboració

El seu president Tonatiuh Guillén i el rector de la URV Josep Anton Ferré han signat aquest acord, que vol fomentar l'intercanvi i les col·laboracions conjuntes, ja iniciades en l'àrea d'Antropologia. El Colegio de la Frontera Norte, COLEF, és un centre de referència en ciències socials. La firma del conveni ha tingut lloc el dia 3 de juny, al rectorat de la URV

El rector de la URV Josep Anton Ferré amb el president del COLEF, Tonatiuh Guillén.

La missió del COLEF és generar coneixement científic sobre els fenomens regionals de la frontera entre Mèxic i els Estats Units, amb una perspectiva integral i multidisciplinària; formar quadres científics i professionals d’alt nivell a través de postgraus i programes de formació continuada; i vincular-se amb l’àmbit social i governamental, per a la difusió del coneixement i la promoció d’iniciatives de desenvolupament per a la regió i el país.

El COLEF imparteix 7 maestries i un doctorat, de diferents àmbits del coneixement. El conveni marc de col·laboració vol fomentar els programes educatius conjunts i la mobilitat dels membres de les dues universitats, a través d’una cooperació basada en la igualtat i la col·laboració mútua.

L’intercanvi serà en els àmbits de la docència i de la recerca, de personal docent i investigador, d’estudiants i de personal administratiu i de suport tècnic. Es treballarà conjuntament en programes d’àmbit científic i s’establiran fórmules d’ajuts al personal d’ambdues institucions, a través de la concessió de beques d’estudi i recerca. El conveni té una durada de cinc anys, prorrogable automàticament per períodes anuals.

Professorat del Departament d’Antropologia, Filosofia i Treball Social de la URV ja ha col·laborat amb el COLEF, i un cop signat el conveni marc de col·laboració, la voluntat és iniciar la redacció del primer conveni específic que concreti les primeres accions.